آرای سفید کل کشور از زبان وزیر کشور

 

 

به گزارش مشرق، احمد وحیدی امروز ۱۴ اسفندماه در نشستی خبری با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات شکوهمند ۱۱ اسفندماه در آستانه ماه مبارک رمضان عیدانه‌ای الهی برای ملت ایران اسلامی بود و موجب خوشحالی دوست‌داران انقلاب و ناراحتی دشمنان کشور شد.

وی ضمن اشاره به شکست دشمن برای منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات گفت: مردم با حضور خود به رغم تبلیغات بی‌نظیر دشمنان و مشکلات و دشواری‌های موجود حضور حماسی و گسترده‌ای را رقم زدند.

وحیدی افزود: در این دوره امنیت بسیار خوب و مثال زدنی بود، در حالیکه دشمن تلاش کرد این موضوع را خدشه‌دار کند. اولین شکست دشمن در حوزه امنیت بود.

آرای سفید کل کشور از زبان وزیر کشور

وزیر کشور با اشاره به سلامت انتخابات افزود: انتخابات این دوره از بالاترین درصد سلامت برخوردار بود و این حجم دقت را مرهون همکاران در حوزه‌های مختلف هستیم، شمارش، اخذ، مراقبت و ... با رعایت کامل انجام شد.

وی با پرداختن به رقابت در انتخابات اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شاهد رقابت تنگاتنگ بین کنشگران سیاسی بودیم. این یک رقابت واقعی بود.

وزیر کشور ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم گفت: انتخاباتی با ۲۵ میلیون شکل داده شد و به همه منتخبین مجلس و خبرگان رهبری تبریک می‌گوییم و برای دور دوم آماده می‌شویم.

وی با بیان اینکه آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بوده است و بیش از آن نبوده است بیان کرد: در شهرهای آبادان، قم، رشت و ملایر که مراحل رأی گیری الکترونیکی انجام شد نیز ۵ درصد رای سفید داشتیم و جمع آرای ناخوانا و رای به غیر از داوطلبان حدود ۸ درصد بوده است.

وزیر کشور با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی در این دوره گفت: نمونه‌های کمی از مواردی مواردی که اخلاق انتخاباتی در آن‌ها رعایت نشده داشتیم و در حوزه تخلفات نیز پرونده‌ای تشکیل نشده است.

وی گفت: ریخت و پاش‌های انتخاباتی نیز در این دوره به حداقل رسیده بود.