ترامپ اقبال بیشتری برای ریاست‌جمهوری آمریکا دارد

 فواد ایزدی کارشناس حوزه آمریکا درباره فضای رقابتی انتخاباتی آمریکا با توجه به کنار رفتن نیکی هیلی گفت: دونالد ترامپ قاعدتا نماینده حزب جمهوری خواهان خواهد شد و دادگاه عالی آمریکا هم چند روز پیش به نفع او رای مثبت داد و بنابراین به نظر نمی‌رسد که تا زمان انتخابات دچار مشکل خاصی شود.

ایزدی متذکر شد: بایدن اگر  به لحاظ توانایی ذهنی و جسمی دچار افت بیشتری نشود نماینده حزب دموکرات خواهد بود و در کارزار انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا رقابت اصلی  میان این دو نفر شکل خواهد گرفت.

کارشناس مسائل حوزه آمریکا گفت: طبق نظر سنجی‌ها به نظر می‌رسد که شانس ترامپ برای پیروزی بیشتر است، اما به هرحال با توجه به این که انتخابات آبان ماه برگزار می‌شود هنوز نمی‌توان درباره احتمال پیروزی کاندیدا‌ها نظر قطعی داد و ممکن است ورق برگردد.

فواد ایزدی

او  ادامه داد: سیاست‌های آمریکا علیه  جمهوری اسلامی ایران خصمانه است، ترامپ که سردار سلیمانی را به شهادت رساند و از برجام خارج شد و بایدن نیز می‌توانست به برجام برگردد و رای رئیس‌جمهور قبل را نقض کند، اما این اقدام را انجام نداد.

او در پایان متذکر شد: جو بایدن سیاست‌های ترامپ  و فشار و تحریم‌ها را علیه مردم ایران ادامه داد، لذا روسای جمهور آمریکا ممکن است که در استراتژی با یکدیگر متفاوت باشند، اما هدفشان یکی است و ما نباید به نتیجه انتخابات آمریکا  توجه کنیم.