هیچ ایرانی برای ورود به کشور مانعی ندارد

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۲ اسفند ماه در نشستی خبری به تشریح عملکرد طرح پرسمان تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور پرداخت.

وی گفت: ایرانیان خارج از کشور در دستورکار دولت و وزارت خارجه قرار دارد.

معاون وزیر خارجه درباره کمیسیون ویژه پرسمان تردد گفت که اگر کسی بخواهد بداند بعد از ورود به کشور از کشور خارج شود اعضای کمیسیون می‌توانند به آن‌ها پاسخ دقیق دهند.

‌وی بیان کرد: ۸۵۰ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۳۹۸ به کشور تردد داشته‌اند پرسمان تردد برای ایرانیانی است که فکر می‌کنند بعد از ورود به ایران برای خروج با مشکل برخورد می‌کنند.

بیکدلی افزود: در سال ۱۴۰۰ سامانه پرسمان تردد را روی سامانه میخک بارگذاری کردیم و به ایرانیان این امکان را دادیم که این سوال را از ما بپرسند.

هیچ ایرانی برای ورود به کشور مانعی ندارد

معاون وزیر خارجه گفت: هیچ ایرانی برای ورود به کشور هیچ مانعی ندارد. گذرنامه و برگه عبور داشته باشد و حتی با گذرنامه منقضی هم می‌تواند وارد کشور شود و هیچکس نمی‌تواند مانع ورود آن‌ها شود.

وی افزود: از دی ماه ۱۴۰۰ تا الان ۱۲ هزار و ۷۷۰ نفر تقاضای خود را در سامانه پرسمان تردد ثبت کره‌اند و این تعداد تقاضا مورد رسیدگی هم قرار گرفته است. از این تعداد ۳۰۱ نفر دارای پرونده قضایی در محاکم قضایی بودند که به آن‌ها اعلام شده و به بقیه اعلام شده هیچ مشکلی ندارند.