عیدانۀ هیئت دولت به مردم

عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیۀ جلسۀ هیئت دولت گفت: امسال یک سال پربار برای صنعت فضایی بود و ما شش پرتاب داشتیم. ماهواره‌های متعدد با موفقیت در مدار قرار گرفتند و پرتاب‌هایی که در این دو سال و اندی انجام شد، معادل سه دولت گذشته بود.وی ادامه داد: سال آینده نیز، پرتاب‌های متعددی پیش بینی شده و ماهواره‌های متعدد در دست ساخت است و به امید خدا، ما به سمت منظومه سازی خواهیم رفت و مجموعه‌ای از ماهواره‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران را که توان منظومه سازی دارند، پرتاب خواهیم کرد. وزیر ارتباطات بیان داشت: بزرگترین پایگاه فضای کشور در حال ساخت است و در تلاشیم که فاز اول آن در سال آینده به بهره‌برداری برسد و اولین پرتاب را از آنجا انجام دهیم. زارع پور در اهمیت ساخت این پایگاه فضایی توضیح داد: پرتاب آخر ما که از طریق روسیه انجام شدف به این دلیل بود که پایگاه‌های فعلی ما، چنین امکانی را ندارند و از پایگاه فضایی جدیدمان، ما توانایی پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ نیز خواهیم داشت. انشالله سال آیند، سال پربارتری از امسال برای صنعت فضایی خواهیم داشت.

عیدانۀ هیئت دولت به مردم

زارع پور در اهمیت ساخت این پایگاه فضایی توضیح داد: پرتاب آخر ما که از طریق روسیه انجام شدف به این دلیل بود که پایگاه‌های فعلی ما، چنین امکانی را ندارند و از پایگاه فضایی جدیدمان، ما توانایی پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ نیز خواهیم داشت. انشالله سال آیند، سال پربارتری از امسال برای صنعت فضایی خواهیم داشت.

وی افزود: ما برای رسیدن به لایه ژئو، یک برنامه ۵ ساله و افق ١۴٠٧ داریم، ولی همه تلاشمان این است که تا پایان این دولت پرتاب‌های تحقیقاتی داشته باشیم.

همچنین، زارع پور از هدیۀ ۵ گیگابایتی هیئت دولت به مردم خبر داد و گفت: به مناسبت عید نوروز و همچنین حلول ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای همه مردم فعال خواهد شد. یک بسته ۵ گیگابایتی، که معادل ۱٢ گیگ ترافیک داخلی خواهد بود، از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان هدیه هیئت دولت برای مردم فعال خواهد شد و کسانی که تمایل دارند، می‌توانند به my.gov.ir مراجعه نمایند. این بسته، تا عید فطر امکان استفاده خواهد داشت.

وزیر ارتباطات، در بیان پیشرفت پوشش فیبر نوری در کشور گفت: پارسال این موقع، ما ٢/۵ میلیون پوشش فیبر نوری داشتیم، اما اکنون این میزان تقریبا سه برابر شده و به ۷ میلیون و خورده‌ای رسیده است. تقریباً برای ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم عزیزمان امکان دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت با سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه فراهم شده است و مردم برای استفاده از آن، باید در شهرهایشان درخواست بدهند.