دغدغه معیشت و بهبود اقتصاد کشور در شعارهای سال مقام معظم رهبری در ۱۳ سال اخیر
سال ۱۳۹۰ با توجه به تحولات رخ داده در عرصه اقتصادی و فزونی یافتن اقدامات خصمانه غربی‌ها در تحریم کشور، این سال "جهاد اقتصادی" نام گرفت.

سال ۱۳۹۱ سال "تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه ایرانى" نام گرفت که علت این نامگذاری، تحریم‌های اِعمال شده لجام‌گسیخته از جانب غرب و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها از جانب مسئولان در عرصه اقتصادی بود.

سال ۱۳۹۲ با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و همچنین ضرورت عزم راسخ مسئولان برای عبور از معضلات اقتصادی، سال "حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی" نام نهاده شد.

سال ۱۳۹۳ همچون سه سال گذشته، مقوله اقتصاد در نامگذاری سالیانه جای داشت؛ البته در این سال مقوله فرهنگ نیز مورد توجه قرار گرفت و مقام معظم رهبری این سال را سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامیدند.

سال ۱۳۹۴ نیز سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نام نهاده شد. 

سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نام نهاده شد؛ بیست و نهم بهمن سال ۹۲، مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را ابلاغ کرده بودند.

سال ۱۳۹۶ سال "اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال" نام‌گذاری شد. رهبر انقلاب در نامگذاری این سال نیز همچون سال پیش از آن، با توجه به نیاز کشور به اقتصاد مولد و درون‌زا و دندان تیز کردن‌های دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی، شعار سال را با محوریت اقتصاد مقاومتی تعیین فرمودند.

سال ۱۳۹۷ با عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شد. این نامگذاری نشان از اولویت اهمیت به کار وسرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار ایرانی بود.

سال ۱۳۹۸ در راستای کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، محور فعالیت را بر تولید قرار داده و شعار را "رونق تولید" نام نهادند .

سال ۱۳۹۹ در راستای ایجاد تغییر محسوس در زندگی مردم ، شعار "جهش تولید" را مطرح کردند که از ابزارهای موثر قدرت است .

سال ۱۴۰۰ با توجه به شکوفایی جهش تولید به معنای واقعی کلمه و حمایتهای قانونی و دولتی و حکومتی از همه سو نسبت به آن سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نام‌گذاری شد.

سال ۱۴۰۱ به دنبال ادامه تقویت سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سال "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام گذاری گردید.

دغدغه معیشت و بهبود اقتصاد کشور در شعارهای سال مقام معظم رهبری در ۱۳ سال اخیر

سال ۱۴۰۲ در راستای شعارهای اقتصادی سالهای قبل و رفع موانع آن و رشد سازندگیهای منتهی به معیشت مردم، سال "مهار تورم و رشد تولید" نام گذاری شد.

امسال نیز در سال ۱۴۰۳، با عنایت به مشکل اساسی کشور یعنی ‎اقتصاد، شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم " نامگذاری گردید تا اقتصاد مردمی شده، پای مردم به عرصه ی تولید به نحو محسوسی باز شود، موانع حضور آنها برطرف گردد و ظرفیتهای مردمی به نفع کشور و به نفع مردم فعال بشود.

گرد آوری : صفورا ترقی