روز قدس امسال باید به یک زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: براساس نص قرآن کریم، فلسفه اصلی ماه رمضان، دستیابی مؤمنان به تقوا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: سفره رحمت خدا گسترده است، اما بهره ویژه مومنان از سفره الهی مشروط به تقواست؛ این شرط بهره مندی از رحمت خدای متعال است.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: ورع یکی از ارکان اصلی تقوا است و جلوه ویژه ورع در زندگی انسان‌های مؤمن و متقی، مراقبت درباره حریم مردم و فاصله گرفتن از ظلم در حق دیگران است. اگر ورع رعایت نشود، همه حسنات فرد از بین می‌رود و اگر در جامعه رعایت نشود، جامعه حسنات خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: ماه رمضان نقش ویژه‌ای در تصعید و پرورش در مسئولیت اجتماعی دارد و انسان مومن طبعش کریم می‌شود و در پرتو ارتباط فعال با خدای متعال مثل تلاوقت قران و دعا و نماز و برنامه ویژه‌ای مثل روز، یکجا محک میخورد که آنجا عبارتست از مسئولیت اجتماعی. شما این خط تربیت را در سیره اولیای خدا و کلام خدا هم مشاهده می‌کنید. بنیان و پایه مسئولیت اجتماعی عبارت از رعایت حق مردم و نگه داشتن حرمت آنها است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنگ غزه و مقاومت مقتدرانه مردم فلسطین، گفت: امت اسلامی، امسال باید خود را برای یک روز قدس متفاوت آماده کند و روز قدس امسال باید به یک زلزله سیاسی علیه حیوان‌های انسان‌نمای صهیونیست و حامیان کثیفشان تبدیل شود.

حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: دشمنان فلسطین آماده باشند تا طوفان‌الاقصی ۲ و ۳ و ۴ سراغ آنها خواهد آمد و دیگر آنها را رها نخواهد کرد و ادامه پیدا می‌کند تا نام نحس رژیم صهیونیستی، از نقشه زیبای فلسطین پاک شود و ارض مبارک و قدس شریف به آزادی کامل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با تقارن دو بهار مواجهیم؛ زمینه آینه لبخند مهر خدا به روی انسان‌هاست و زمان به بهترین ماه خدا رسیده است این تقارن خجسته را به فال نیک می‌گیریم. همه ما باید تلاش کنیم سال جدیدمان از سال قبل بهتر باشد و معنای تقوا همین است. تقوا همین به سوی حق رفتن و درجا نزدن است.

خطیب موقت تهران گفت: امسال سال ما یک حسن مطلع دارد که ولادت امام حسن مجتبی (ع) است و حسن ختامش هم میلاد امام حسن مجتبی (ع) است؛ یک سال امام حسنی (ع). ان‌شاءالله همه از این سال استفاده کنیم و بیشتر ایشان را بشناسیم و به ایشان تأسی کنیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم، به پیام نوروزی و سخنرانی ابتدای سال رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم و عالیقدرمان خط سیر جامعه را مشخص کردند و سخنان ایشان هم بشارت بود و هم انذار. با الهام از سخنان ایشان چهار نکته را یادآوری می‌کنم.

حاج‌علی اکبری تأکید کرد: ساختار تحلیلی رهبر انقلاب یک الگو و نمونه برای همه ما مردم و مسئولان است و آن آرمان‌خواهی واقع‌بینانه است؛ یعنی مسیر ما باید به سوی آرمان‌ها تنظیم شود و قله‌ها را ببینیم و از آن نیرو و امید بگیریم. اما واقعیت‌ها یعنی ظرفیت‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌ها را باهم ببینیم تا بتوانیم مسیر را درست برویم. این روش باورپذیر و پیش برنده است.

روز قدس امسال باید به یک زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها و حامیانشان تبدیل شود

وی در تشریح نکته دوم، تصریح کرد: در سخنان رهبر انقلاب، اولویت کشور همچنان اقتصاد است؛ به دلیل بیماری ساختاری و مزمن اقتصاد، تکانه‌های جهانی، هم به دلیل سوء تدبیرها و غفلت‌ها، تحریم‌های ظالمانه دشمنان اقتصاد در اولویت است. اقتصاد به دلیل نقشی که در دین و دنیای مردم دارد بسیار جدی و حیاتی است. سال‌هاست رهبر عزیزمان اقتصاد را محور شعار سال قرار داده‌اند. هر چند قدم‌های خوبی برداشته شده، اما غفلت‌ها هم کم نبوده است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: از نگاه رهبری که مبتنی بر آموزه‌های وحیانی، نظر صاحب‌نظران و تجربیات بین‌المللی است، ما یک راه بیشتر نداریم و آن هم تولید است. رشد تولید ملی پاسخ به فهرستی از نیازها از جمله کاهش فقر و بیکاری، بهتر شدن معیشت مردم و جایگاه کشور در جهان، تقویت صادرات، افزایش درآمد ارزی و قدرت خرید مردم است، بنابراین راهی جز رشد تولید نداریم. 

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: رهبر  انقلاب امسال مطلب را فراتر بردند و جهش تولید را خواستند و برای اینکه این آرمان بزرگ اتفاق بیفتد، مشارکت مردم را خواستند که امیدواریم با همت همه محقق شود.

وی نکته سوم از ارکان پیام رهبری را مشارکت مردم دانست و گفت: تکرار واژه مردم در بیانات رهبری باور قلبی است که از نگاه فقاهتی ایشان به مردم می‌آید. حضور مردم کیمیای اکبر در حل مشکلات کشور است و دشمن هم این موضوع را می‌داند که با حضور مردم در بخش‌های مختلف مخالفت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: درست است که در این موضوع مخاطب مردم هستند اما قوای سه گانه هم وظیفه اصلی را دارد. امسال سال اول برنامه هفتم توسعه است و مجلس جدید روی کار می‌آید و دولت هم در سال سوم قرار دارد که سال حساسی است. همه باید با همت و هماهنگی وارد شوند و بخش مردمی را برای کارهای بزرگ به رسمیت بشناسند؛ چراکه بخش مردمی ما به بلوغ رسیده است.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ۲۵ درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش تعاونی‌هاست و وجود بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی نشان می‌دهد که باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید تفکرات‌شان را تغییر دهند، ادامه داد: مدیران باید دست از دخالت بردارند و وظیفه خود را به عنوان تسهیل‌کننده انجام دهند و بدون فوت وقت درباره نحوه مشارکت مردم مفهوم‌سازی و الگوسازی صورت گیرد. همچنین باید نقشه راه جامع در این مسیر ترسیم شود و البته قاعده عدالت به عنوان قاعده عمومی حاکم بر کل این فرایند دیده شود.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به چهارمین رکن از ارکان پیام رهبر انقلاب، اظهار کرد: موضوع بعدی اتحاد براساس منافع ملی است که در بیانات حضرت آقا بود. برای رسیدن به هدف‌های بزرگ راه ما فقط و فقط اتحاد است. موفقیت‌هایمان در گذشته به خاطر وحدت بوده و هر آسیبی که دیده‌ایم به خاطر تفرقه‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها بوده است. اگر برای ما منافع ملی اساس باشد به کشمکش‌های صنفی و سیاسی مبتلا نمی‌شویم.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: هر نوع اختلاف‌سازی در جامعه کار شیطان و دشمنان است. البته اختلاف در جامعه حق است ؛ اما وقتی می‌بینیم دشمن چطور از اختلافات ما خوشحال می‌شود باید با هم متحد شویم. این اتحاد است که ما را به مرحله جهاد کبیر که صیانت از ایمان و امید مردم و جامعه است می‌رساند.