واکنش کنعانی به جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا ی غزه ، خواستار اقدام فوری برای توقف این جنایات و تشکیل پرونده کیفری به منظور پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (یکشنبه) پنجم فروردین ماه، جنایات ضدانسانی و هولناک ارتش رژیم صهیونیستی علیه کادر درمانی، بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی در بیمارستان شفای غزه را به شدت محکوم کرد.

کنعانی گفت: یک هفته است که بیمارستان شفا و محوطه آن به همراه بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی بویژه زنان و کودکانی که در آنجا پناه گرفته‌اند، در محاصره شدید و غیرانسانی ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی قرار داشته و این رژیم با ارتکاب جنایاتی هولناک در این بیمارستان، برگ ننگین دیگری بر تاریخ حیات نکبت بار و فهرست سیاه جنایات خود افزوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: متأسفانه ظرف چند روز گذشته در اثر جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر، ۱۸۰ تن از بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی محاصره شده در بیمارستان شفا به سبب حملات کور و جلوگیری از ورود اقلام ضروری غذایی و درمانی، جان خود را از دست داده‌اند و افراد باقی‌مانده نیز در معرض مرگ تدریجی قرار دارند. 

کنعانی جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا را به شدت محکوم کرد

کنعانی افزود؛ در این میان گزارشات تکان دهنده و هولناکی در خصوص شکنجه، هتک حرمت و کشتار زنان فلسطینی محبوس در این بیمارستان نیز شنیده می‌شود که این امر نیازمند اقدام فوری و قاطع جامعه جهانی از جمله تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی به منظور آشکارسازی حجم جنایات جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، بار دیگر مسئولیت جامعه جهانی و دولت‌های اسلامی نسبت به حمایت از ملت مظلوم فلسطین بویژه ساکنان و جنگ زدگان تحت محاصره نوار غزه را یادآور شده و خواستار اقدام مؤثر، قاطع و فوری دولت‌ها و نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی در توقف این جنایات و تشکیل پرونده کیفری جهت پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این قبیل جنایات وحشیانه، حقانیت ملت فلسطین در توسل به مقاومت به عنوان حق مشروع آنان علیه اشغالگری را بیش از پیش اثبات کرده و قطعا بر عزم و اراده ملت فلسطین و ثبات و پایداری و مقاومت قهرمانانه آنان برای احقاق حقوق حقه خویش بویژه حق تعیین سرنوشت خواهد افزود.