تحصن هزاران صهیونیست مقابل کنست برای استعفای نتانیاهو

رسانه‌های عبری زبان شامگاه دوشنبه اعلام کردند که هزاران معترض صهیونیستی با برپایی تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست مجدداً در تل آویو و قدس اشغالی دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری نتانیاهو و توافق فوری برای مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند.

منابع عبری گزارش دادند که بسیاری از شهرک نشینان معترض پس از این تظاهرات اقدام به تحصن مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات‌کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و دستیابی به توافق برای مبادله اسرا هستند.

صبح امروز دوشنبه نیز هزاران معترض اسرائیلی در مقابل مقرهای کابینه رژیم صهیونیستی در شهر قدس تحصن کرده و خواهان برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه از طریق قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از چادر زدن شمار زیادی از شهرک نشینان در شهر قدس در همین راستا خبر دادند.

روز گذشته نیز، «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس احزاب مخالف کابینه فعلی این رژیم گفته بود: تنها چیری که برای نتانیاهو مهم است، ماندن در منصب نخست‌وزیری و حفظ کرسی خود است.

تحصن هزاران صهیونیست مقابل کنست برای استعفای نتانیاهو

لاپید که در تظاهرات مقابل کنست در قدس اشغالی علیه نتانیاهو برگزار شد، افزود: انتخابات زودهنگام برخلاف ادعای نتانیاهو اسرائیل را فلج نمی‌کند چرا که اسرائیل هم‌اکنون با وجود کابینه او فلج شده و از هم فروپاشیده است.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: نبرد با حماس، مذاکره مبادله اسرا، جبهه شمال و اوضاع کابینه به‌علت زمامداری تو فلج و شکست خورده است.

این اظهارات لاپید در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بازداشت شماری از تظاهرات‌کنندگان مقابل کنست در قدس اشغالی خبر دادند.