علت عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

 حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پرداخت عیدی مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: در پیگیری که از مسئولان این 2 نهاد درباره عدم پرداخت عیدی مددجویان داشتم این  مسئولان عنوان کردند که قانونی برای پرداخت عیدی وجود ندارد و طبق روالی که از حدود 10 سال پیش آغاز شده این کار انجام می‌شده و در سال‌های قبل هم برای تعمین منابع جهت پرداخت عیدی از سایر ردیف‌ها، اقدام می‌شده است.

وی افزود: همچنین این مسئولان عنوان کردند که اما برای عیدی امسال این اقدام انجام نشده و چون قانونی در این زمینه وجود نداشته از سایر ردیف‌ها برای تامین بودجه جهت پرداخت عیدی به مددجویان استفاده نشده است.

علت عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: طی 10 الی 12 سال گذشته طبق روال این کار انجام می‌شده و بهتر بود که امسال هم عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شد، چون بسیاری از خانواده‌ها در وضعیت اقتصادی فعلی به این پول نیاز داشته و برنامه ریزی‌هایی در این زمینه انجام داده بودند.

گودرزی با بیان اینکه بر اساس اظهارات مسئلان مربوطه سازمان برنامه باید منابع لازم را برای پرداخت عیدی به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد فراهم می‌کرد، بیان کرد: پرداخت عیدی به مددجویان نیاز به همکاری و همراهی سازمان برنامه و بودجه دارد و انتظار داشتیم این سازمان مثل سنوات گذشته منابع لازم را تامین می‌کرد تا مددجویان از عیدی بهره‌مند شوند.

نماینده درود و ازنا در مجلس تصریح کرد: انتظار داشتیم دولت و مسئولان مربوطه مانند گذشته این رویه را حفظ کرده و با فراهم کردن شرایط عیدی مددجویان را پرداخت می‌کردند ؛ البته کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی از بعد نظارتی پیگیر این موضوع است.