اعتراف جوزپ بورل درباره فرمان گرفتن حوثی ها از ایران

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به استقلال عمل انصارالله یمن ، گفت فرایند تصمیم‌گیری در این جنبش مقاومت منطقه تحت کنترل ایران نیست.

او در یک نشست خبری در بروکسل گفت: «ما می‌خواهیم کانال‌های ارتباطی خود با ایران را حفظ کنیم و از ایران خواسته‌ایم تا خویشتن‌داری نشان داده و از نفوذ خود برای پرهیز از تنش استفاده کند؛ مخصوصا در ارتباط با حوثی‌ها (انصارالله). اما فکر نمی‌کنم ایران کنترل کاملی بر تصمیمات حوثی‌ها داشته باشد، آن‌ها تقریبا مستقل شده‌اند.»

در ماه مارس، رسانه‌ها مدعی شدند که واشنگتن از ایران خواسته کاری کند تا عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ متوقف شود؛ ادعایی که «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید آن را تکذیب کرد.

اعتراف جوزپ بورل درباره فرمان گرفتن حوثی ها از ایران

از آغاز جنگ غزه و حمله رژیم صهیونیستی به این باریکه، انصارالله یمن در محکومیت این جنایت‌ها اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی که به نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند یا به مقصد اراضی اشغالی سفر می‌کنند را هدف قرار خواهد داد. در پاسخ به این حمایت یمن از فلسطینیان در غزه، آمریکا یک ائتلاف دریایی با حضور متحدان خود از جمله انگلیس ایجاد کرد تا با این حملات مقابله کند.