کدخدایی: قانون فعلی انتخابات پاسخگو نیست

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی در نشست سرپرستان دفاتر نظارتی شهرستانهای استان مازندارن گفت: در دهه ۶۰ فضای سیاسی اجتماعی به گونهای متفاوت با امروز بود؛ بر خلاف امروز در آن زمان بر انتخابات و فضای سیاسی کشور، مسائل تجاری حاکم نبود.

وی افزود: در دهه ۶۰ به زور می‌توانستید فردی را وادار کنید تا به عنوان داوطلب وارد میدان شود؛ داوطلبان راغب نبودند که برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کنند و یا پوستر چاپ کنند، اما الان برخی از آقایان گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند و می‌خواهند به هر طریقی که شده وارد میدان شوند و بعضاً با استفاده از کانون‌های قدرت و ثروت عرصه را برای رقیب تنگ بکنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون فعلی انتخابات، پاسخگو نیازهای امروز، نیست.

وی یادآور شد: با توجه به تغییرات پیش آمده در فضای سیاسی کشور، قواعد انتخاباتی نیازمند بازنگری جدی است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به بررسی سیاست های کلی قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به حکم سال قبل مقام معظم رهبری برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که در ضمن آن خواستار تدوین قانون جامع انتخابات شده بودند، امید می‌رود با مشارکت فعال شورای نگهبان موضوع اصلاح قانون انتخابات به نحو مطلوبی انجام پذیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به جایگاه این شورا در امر نظارت بر انتخابات و حفظ آرای مردم گفت: تشکیلات نظارتی نیز باید اثر گذاری بیشتری داشته باشد.