دوئل مشایی - شریعتمداری

افكارنیوز - اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افزود: نمی دانم چرا این روزنامه اصرار دارد که ایرانیان را منفی جلوه دهد و چه منفعتی را دنبال می کند که ما از نخبگان ایرانی در سراسر دنیا تصویری منفی داشته باشیم.

به گزارش افکار به نقل از واحد مرکزی خبر، مشایی ادامه داد: کاری که این روزنامه کرد بسیار منفی بود و هم در داخل و هم در میان ایرانیان خارج از کشور موقعیت خود را از دست داد.
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اصرار روزنامه کیهان در این باره بسیار مشخص است تصریح کرد: کیهان پیش از این هم به من اتهام زده بود و اکنون می خواهد این اتهام را تأیید کند، همه این را می دانند و اگر جمع بندی کنیم روزنامه کیهان تا کنون حدود ۳۰ دروغ آشکار به من نسبت داده است که اهمیتی ندارد و من هم به این حرف ها توجه نمی کنم.
مشایی خاطرنشان کرد: همه مردم می دانند من به اندازه کافی شجاعت دارم که واقعیت را بگویم و کیهان درباره دعوت از هوشنگ امیر احمدی به من دروغ بسته است.
بگفته برخی منابع هوشنگ امیر احمدی؛ ایرانی مقیم آمریکا و از دلالان برقراری رابطه با آمریکا به شمار می آید.
وی ادامه داد: من بار قبل هم از امیر احمدی دعوت نکرده ام و وقتی که کیهان آن موقع این مطلب را منتشر کرد علیه آن شکایت کردم، آیا درست است این بار نیز از آقای امیراحمدی دعوت کنم تا شکایت خود را نقض کرده باشم؟
رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: مسئولان این روزنامه بدون فکر کردن حرف می زنند، اگر من قبلاً این شخص(امیراحمدی) را دعوت کرده بودم دیگر از کیهان شکایت نمی کردم.
مشایی افزود: متن دعوتنامه ای که کیهان منتشر کرده صحت ندارد زیرا فرمت دعوتنامه این همایش به گونه دیگری بود و اینکه بخواهیم عنوانی را تایپ و متن را به عنوان دعوتنامه جایگزین کنیم صحیح نیست.
وی با بیان اینکه اگر امیراحمدی به این همایش دعوت شده بود چرا در جلسات آن شرکت نکرد گفت: افسوس می خورم در کشور کسانی هستند که هنوز به ظرفیت های ایرانیان عزیز ما آگاه نیستند، ممکن است معدود کسانی به نام ایرانی و ایرانی نما داشته باشیم، همانند منافقین که در مقابل جمعیت خروشان ایرانی در هر جای دنیا عددی به حساب نمی آیند.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه به سخنرانی خود در اختتامیه همایش ایرانیان اشاره کرد و گفت: متأسفانه دیدم درباره این سخنرانی من همانند سخنرانی های قبلی ام، عده ای دوست دارند به من ناسزا بگویند، آنها اگر دوست دارند فحش بدهند، بدهند اما ملت ایران انتظار شنیدن حرف های منطقی دارد.
مشایی افزود: این اظهارات من جدید نبود بلکه حرف امام است، امروز حرف های مختلفی به نام اسلام در دنیا زده می شود اما آیا ما آنها را قبول داریم؟ ما اسلامی را قبول داریم که امروز در ایران مستقر است.
وی ادامه داد: من در سخنرانی خود تصریح کردم که این اسلام(اسلام ایرانی) اسلام ناب است اما تعجب می کنم که برخی برداشت های دیگری دارند.
مشایی در پایان گفت: به خاطر ظلمی که به من شده است آنها را به خدا واگذار کرده ام و فکر می کنم خداوند بخشنده تر از من است و این به نفع آنان است.