به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، نادر قاضيپور در جلسه علني امروز كه در جريان بررسي موضوع آخرين وضعيت اشتغال و حمايت از متقاضيان كار گفت: دولت اعلام كرده بود كه در سال ۸۹ يك ميليون و ۶۰۰ هزار شغل و در سال ۹۰ دو نيم ميليون شغل ايجاد مي كند كه بر اين اساس جمعا بايد اكنون چهار ميليون و يكصد هزار شغل در كشور وجود داشته باشد يعني امروز نبايد بيكار در كشور داشته باشيم كه اين اتفاق در عمل رخ نداده است.

وی با بیان اینکه میزان رشد سرمایه‌گذاری پاسخگوی میزان درخواست اشتغال نیست گفت: این موارد نشان می‌دهد که دولت تنها در اظهارنظرهایش شعار داده است چرا که در حالی که وزیر کار می‌گوید که برای ایجاد شغل در کشور سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است ولی به نظر می‌رسد که این وزارتخانه طبق برنامه پنجم توسعه برای تجهیز زیرساخت‌ها کاری انجام نداده است.

قاضی‌پور با طرح این پرسش که وزارت کار به چه میزان در امر تعاون سرمایه‌گذاری کرده است گفت: چرا این وزارتخانه پیگیر اجرای اصل ۴۴ نیست.

وی خطاب به شیخ‌الاسلام گفت: ‌ صحبت‌های شما در سال جاری نسبت به دو سال گذشته تفاوت کرده است و دیگر از ایجاد شغل صحبت نمی‌کنیم اکنون تکیه شما بر ایجاد فرصت شغلی است آیا شعار جدید اشتغال این است؟

نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: شما می‌گویید که وظیفه‌تان صیانت از نیروی کار است اما آیا قبل از آن تامین کار مهم‌ترین وظیفه شما نیست؟ اگر نمی‌توانید در سیاست‌گذاری برای ایجاد شغل کاری کنید پس چرا وزیر شدید؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه چرا وزارت کار از حقوق کارگران دفاع نمی‌کند گفت: ‌ چرا بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری نمی‌کنید و بازنشستگی پیش از موعد قانون و موضوع مسکن کارگران اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که اصل قانونی مبنی بر داشتن حق مسکن برای کارگران و روستاییان وجود دارد شاهدیم که ۵۰ درصد کارگران مسکن ندارند که این موضوع در کنار اجرایی نشدن بیمه اجتماعی کارگران مشکلاتی را به وجود آورده است.

وي در پايان تاكيد كرد كه بايد كارگران از بيمه تامين اجتماعي، بازنشستگي و بسياري حقوق ديگر برخوردار باشند كه تا كنون چنين اتفاقي رخ نداده است.