به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،ضاحي خلفان گفته است: توطئه بين المللي براي سرنگوني حاكمان كشورهاي عرب حوزه خليج (فارس) در جريان است و ما بايد براي مقابله با كساني كه با اخوان المسلمين، ايران و سوريه مرتبطند آماده شويم.

به گزارش رویتر خلفان می گوید: وطن عربی در معرض مطامع بین المللی است. منطقه نیازمند آن است که خود را برای مقابله با هر نوع تهدید از سوی ایران و اسلامگرایان مهیا کند. اخوانی ها، ایران، سوریه و دولت های شمال آفریقا بدانند خلیج(فارس) خط قرمز ماست.


طی چند ماه گذشته بیش از ۲۰ معترض در امارات دستگیر شده اند. رئیس پلیس دوبی برای چندمین بار اخوان المسلمین مصر را به تلاش برای ایجاد آشوب و چند دستگی در امارات متهم کرده است.

ضاحی خلفان یک ماه پیش نیز، پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر را روز شوم فاجعه خوانده و به همقطاران خود در رژیم های دیکتاتوری تسلیت گفته بود.


وی با بیان اینکه «انقلاب مصر با کمک و حمایت ایران محقق شد» گفته بود: پیروزی اخوان المسلمین را تسلیت می گویم زیرا آنها هیچ خدمتی نکردند. پیشرفت مرسی یعنی پسروی مصر. پیروزی اخوان المسلمین روز شوم و فاجعه ای برای مصری ها و اعراب است و حرام است که برای مرسی فرش قرمز پهن کنیم.


یادآور می شود: «احمد شفیق» آخرین نخست وزیر حکومت مخلوع مصر پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، از دولت امارات درخواست پناهندگی کرد. بنابر برخی اخبار وی هم اکنون به اتفاق خانواده در ابوظبی بسر می برد و از سوی شیوخ امارات مورد استقبال قرار گرفته است. «عمر سلیمان» رئیس دستگاه اطلاعات رژیم حسنی مبارک نیز پس از فرار از مصر چند ماهی را در امارات به سر برد و پس از آن به طرز مشکوکی اعلام شد که وی مرده است.