تحلیل مصباحی‌مقدم از انتخابات۹۲

به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام غلامرضا مصباحيمقدم در گفت وگو با ايسنا ، اظهار كرد: من معتقدم اگر در كشور ما دو حزب قوي و قدر تشكيل شود كمك بسيار خوبي به ساماندهي انتخابات رياست جمهوري، مجالس آينده و شوراها خواهد كرد، البته در غياب چنين احزابي تشكلهاي اثرگذاري مثل جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين ميتوانند با كمك و همكاري يكديگر اين خلاء را پر كنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعتین در انتخابات مجلس نهم یادآور شد: ورود این دو نهاد در انتخابات مجلس نشان داد آنها تاثیرگذارند کما اینکه می‌بینیم بخش عمده‌ای از مجلس فعلی را فعالیت‌های این دو تشکل رقم زد و البته باعثشد جایگاه روحانیت در کشور بار دیگر احیا شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه امکان ائتلاف در مجموعه اصولگرایی وجود دارد، گفت: ‌ حداکثر ممکن است در مجموعه اصولگرایان یک حزب با دو گرایش تشکیل شود و اگر شخصیت‌ها و جمعیت‌های اصولگرا گردهم بیایند، همفکری کنند و با ائتلاف حزب بزرگی را تشکیل دهند، اختلاف سلیقه‌ها گرایش‌های درون یک تشکل قوی را ایجاد خواهد کرد.

مصباحی مقدم درباره امکان ورود جریانات دیگر درچارچوب نظام به عرصه رقابت‌های انتخاباتی نیز تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند وارد میدان شوند ناگزیر باید در شعارهای خود بازنگری کنند و موقعیت از دست رفته‌شان را در میان مردم با اصلاح مبانی و دیدگاه‌ها بازیافت کنند.

وي در پايان گفت:اگر اين اتفاق بيفتد و كساني از اصلاحطلبان به ميدان بيايند كه از نظر مباني رفتار و سوابق از مردم دور نشده و فاصله نگرفتهاند شايد زمينه براي اقبال مردم به آنها فراهم شود.