به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده جدید انتظامی استان قم، از امنیت به عنوان بستر تمام فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یاد کرد و از تمامی دستگاه ها خواست در تامین امنیت جامعه به نیروی انتظامی کمک کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش و رسالت مهم نیروی انتظامی در تامین امنیت، از تلاش ها و خدمات آنان در این راستا قدردانی و خاطرنشان کرد: عوامل نا امنی در عصر ما نسبت به گذشته بیشتر شده و سیاست های مخرب روی عوامل نا امنی تاثیرگذاشته است و اگر دشمنان و معاندان بتوانند در جامعه ایجاد نا امنی کنند خواهند توانست اهداف خود را عملیاتی نمایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت عرفان های کاذب، جریان های انحرافی، شیطان پرستی و فرقه های ضاله، گفت: اینها نیز از عوامل نا امنی در جامعه هستند؛ از این رو وظیفه نیروی انتظامی نسبت به گذشته بیشتر و حساس تر شده است.

وی با بیان این که مساله بدحجابی برای برخی تبدیل به یک مساله سیاسی برای مقابله با نظام و ارزش ها شده است، گفت: از این رو نیروی انتظامی باید آمادگی های لازم را داشته باشد و با تقسیم کار رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: در حال حاضر وهابیت از یک سو، رسانه های فاسد از سویی دیگر، مزدوران بیگانه و فرقه های ضاله از سوی دیگر مشغول فعالیت هستند و روی ایجاد نا امنی در جامعه سرمایه گذاری می کنند، در این شرایط باید هوشیارتر از گذشته بود چون عوامل ناامنی بیشتر شده است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه موقعیت ویژه شهر مقدس قم را غیر قابل قیاس با سایر شهرهای کشور دانست و با اشاره به وجود مراجع تقلید، حوزه های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی در این شهر مذهبی، گفت: افزون بر این سالانه میلیون های زائر به این شهر مقدس سفر می کنند از این رو شرایط این شهر خاص است و دشمنان روی این شهر زوم کرده اند و از این جهت باید مراقبت مضاعفی صورت گیرد.

وی افزود: سزاوار است مرکز فرماندهی نیروی انتظامی کشور نیز حساب ویژه ای برای قم باز کند، نمی شود این شهر و استان را با سایر نقاط کشور یکسان دید و به موازارت این ویژگی امکانات لازم از لحاظ نیروی انسانی و غیره برای آنان فراهم شود.

قم خاستگاه انقلاب اسلامی است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی قم را شهری حساس و خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان دوست دارند به این خاستگاه ضربه بزنند و آن را تضعیف کنند و باید مراقب این مساله بود.
این مرجع تقلید در پایان توصیه هایی به فرمانده انتظامی قم ارائه و بر برخورد جدی نیروی انتظامی با مخلان امنیت اجتماعی و روانی مردم تاکید کرد.