اگر ساعات مدارس تغییر نکند به مشکل می‌خوریم

افكار نيوز - سرهنگ اسماعیلی: تغییر نکردن ساعت مدارس پلیس را با مشکلات بسیاری مواجه می کند
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام اینکه تغییر ساعت شروع مدارس پایتخت مصوبه شورای عالی ترافیک است و برای تمام دستگاهها لازم الاجراست، گفت: در صورت اجرا نشدن این طرح پلیس مانند سالهای گذشته برای کاهش بار ترافیکی مهرماه با مشکلات بسیاری مواجه می شود.
سرهنگ سعید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح شورای عالی ترافیک مبنی بر تغییر ساعت شروع مدارس پایتخت از ساعت ۷:۳۰ دقیقه به ۸:۳۰ دقیقه صبح گفت: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک است و تمام دستگاهها موظف به اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: این طرح سال گذشته از سوی شورای عالی ترافیک به تصویب رسید اما اجرای آن با مخالفت سازمان آموزش و پرورش به تعویق افتاد و قرار است در سال جاری با موافقت دستگاهها اجرا شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد: پلیس راهور تهران با اجرای این طرح موافق است زیرا این طرح می تواند تا حدودی از بار ترافیکی مهرماه بکاهد.

وی گفت: در صورت اجرا نشدن این طرح پلیس مانند سالهای گذشته برای کاهش بار ترافیکی در آغاز مدارس با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

شورای عالی ترافیک سال گذشته تصویب کرد که ساعت کار شروع مدارس در پایتخت یک ساعت دیرتر آغاز شود که رئیس آموزش و پرورش شهر تهران به دلیل تصویب این طرح در اواسط آبانماه با آن مخالفت کرد. اما این موضوع بار دیگر در تابستان امسال برای شروع آغاز سال تحصیلی ۹۰-۸۹ مطرح شده که آموزش و پرورش با آن مخالف است.

رئیس آموزش و پرورش پیش از این گفته بود: اگر برای این طرح تصمیمی کارشناسی و با در نظر گرفتن تمام ابعاد گرفته شود به طوری که با اجرای آن وضعیت اولیا، دانش آموزان و معلمان در نظر گرفته شود ما هم به طور قطع هماهنگ هستیم.