به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در اين تجمع دانشآموزان با سردادن شعارهايي نظير قتلعام مسلمان ميانمار، جنايت دوباره استكبار، سكوت در برابر جنايت، خيانت است خيانت، مرگ بر بودايي افراطي، يا ايهاالمسلمون، اتحدوا اتحدوا و قرائت بيانيهاي، ضمن محكوم كردن وقايع ميانمار، حمايت خود را از مسلمانان اين كشور اعلام كردند.

در این بیانیه آمده است:

«طی ماه‌های گذشته بسیاری از مسلمانان روهینگیا به دست بوداییان افراطی به قتل رسیده‌اند، بیش از ۶۰ روستای محل سکونتشان به آتش کشیده و بیش از ۲۲ مسجد ویران شده است، زنان متعددی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و قریب به ۱۰۰ هزار آواره روهینگیای به صدها هزار آوارگان سالهای قبل اضافه شده است.

ما تجمع‌کنندگان در برابر دفتر سازمان ملل متحد اعلام می‌داریم که بر نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت و نیز سازمان کشورهای اسلامی است که هرچه سریعتر سکوت خود را در قبال این جنایات شکسته و نسبت به اتفاقات و نسل‌کشی رخ داده در کشور میانمار نسبت به مسلمانان موضع گیری جدی کنند و کشورهای حوزه آسه‌آن و دارای ارتباطات اقتصادی سیاسی با کشور میانمار بایستی تمامی تلاش خود را جهت اعمال فشار و توقف ظلم نسبت به مسلمانان این منطقه مبذول دارند.

نه تنها باید سازمان ملل به سرعت وقوع فجایع در میانمار را متوقف کرده بلکه باید در آینده هرچه سریعتر بحثحق شهروندی مسلمانان روهینگیایی میانمار و مشکل سرزمینشان را که سه دهه است از آنان سلب شده و چند میلیون انسان را از زندگی ساقط کرده است، به آنان بازگرداند و به شکل جدی در دستور کارهای اولویت‌دار خود قرار بدهد.

از کشور مسلمان بنگلادش درخواست داریم تا هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی مرزهای خود و پذیرش آوارگان مسلمان ساکن در مرزها اقدام کنند تا از تحقق فاجعه‌ای انسانی جلوگیری شود.

ضروری است هرچه سریعتر تدابیری جهت مجازات مسببین و عاملان کشتار، تخریب و تجاوز به مسلمانان شکل گیرد. در پایان از ملت روزه‌دار ایران و تمامی سازمان‌های مردم نهاد و NGOهای مستقل در سراسر دنیا که درد انسانیت و مشکلات تحمیل شده بر گرده مستضعفین از جانب مستکبرین دارند تقاضا داریم تا با اجرای طرح‌های جمع‌آوری کمک دست به دست هم داده و هرچه زودتر مقدمات راه اندازی ناوگان‌های کمک رسانی و بشر دوستانه را برای التیام دردهای مستضعفین این دیار فراهم کنند.»

بر اساس اين گزارش، در انتهاي اين تجمع اعتراضآميز، تجمعكنندگان طوماري را كه در حمايت از مردم مظلوم مسلمان ميانمار مقابل درب دفتر سازمان ملل متحد نصب شده بود، امضا كردند.