به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، بن والیس ben wallace رئیس میز ایران در گروه فراحزبی پارلمانی انگلیس گفته است که قصد دارد در آینده نزدیک برای مذاکره با مقامات ایران درباره مباحث هسته ای و روابط ایران و انگلیس به تهران سفر کند.

سفر این مقام انگلیسی به ایران در داخل کشورمان از سوی دستگاه دیپلماسی با سکوت خبری همراه بوده و مشخص نیست این مقام انگلیسی در اوج اقدامات ضدایرانی این کشور، دقیقا " برای چه اقدامی قرار است به ایران سفر کند.

هدف از ایجاد گروه فراحزبی پارلمانی انگلیس درباره ایران، اطلاع رسانی و پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس عوام و اعیان انگلیس اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، بعد از مصوبه مجلس ایران برای کاهش روابط با رژیم انگلیس به دلیل آنچه تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ارتباط مستقیم با عاملان فتنه ۸۸ گفته شد، گروهی از دانشجویان ایرانی سفارت انگلیس را برای ساعاتی اشغال کردند. بعد از تسخیر سفارت، رژیم انگلیس برای فشار به تهران، دیپلمات‌های خود را از تهران خارج کرد اما بعد از بی‌نتیجه بودن فشار سیاسی به تهران، شواهد و قرائن از تلاش شبانه‌روزی انگلیسی‌ها برای فعال کردن سفارت خود در تهران و بهبود روابط با ایران حکایت دارد.

وزارت امور خارجه ایران درباره اعلام سفر بن والیس سکوت کرده و هنوز واکنشی از خود بروز نداده است.