به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر، با بیان اینکه اگر قرار باشد قانون انتخابات اصلاح شود "رجل سیاسی" باید دقیقا تعریف شود، گفت: نباید چنین باشد که هزار نفر برای ورود به انتخابات ثبت نام کنند و نهایتا ده نفر تایید صلاحیت شوند و گفته شود ۹۹۰ نفر رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: شرایط دیگر هم باید متناسب با وضعیت و آینده کشور باید اصلاح شود.

فولادگر درباره ویژگی های یک رئیس جمهور با توجه به شرایط کشور در آینده نیز گفت: قطعا کشور در سال آینده در شرایط خیلی خاص خواهد بود قطعا مشکلاتی که الان در بحثتحریم ها، فشارهای دشمن و جنگ اقتصادی وجود دارد آثار خود را نشان خواهد داد، بنابراین رئیس جمهور آینده باید برنامه مشخصی داشته باشد که در برابر جنگ اقتصادی چه کند و چه برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی و تداوم جهاد اقتصادی داشته باشد.

نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده نباید تجربه سی و چند سال گذشته جمهوری اسلامی را یک مرتبه کنار بگذارد بلکه باید از نقاط قوت دولت های قبلی استفاده کند و نقاط ضعف دولتهای سابق را تکرار نکند.

وی گفت: ویژگی دیگر رئیس جمهور آینده این است که با گروهها و جریانات و تشکل ها و صاحب نظران سیاسی و اجتماعی و فرهنگی تعامل داشته باشد. ممکن است رئیس جمهور از یک طیف فکری انتخاب شود اما باید قدرت تامل و ارتباط با همه آحاد مردم را داشته باشد در این صورت رئیس جمهور همه مردم است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری موفق است که به مشورت بهای بیشتری دهد و از صاحب نظران بیشتر استفاده کند. همچنین از نیروهای اجرایی و ظرفیت های نظام که معتقد به نظام هستند استفاده کند و خود را محدود به افراد خاص در مدیریت ها نکند.

نماینده اصفهان گفت: با این شرایط به نظر می رسد دولت آینده دولت حساسی به لحاظ شرایط زمانی و مکانی باشد که امیدوارم هرچه نتیجه می شود به نفع مردم و مصلحت کشور باشد.

فولادگر درباره تیم همراه کاندیدا ها نیز گفت: برنامه های رئیس جمهور باید در راستای سیاست های نظام باشد و اجرای قانون را در راس اقداماتش قرار دهد، همچنین تیم قوی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد اگر رئیس جمهور آینده دارای این ویژگی ها باشد می توان امیدوار بود که رئیس جمهور آینده بتواند جامع تر و فعال تر نسبت به دولتهای قبلی نظام را به اهدافش برساند.