به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر به نقل از روزنامه جروازلم پست، مایکل اورن در گفتگو با بلومبرگ می گوید: تسلیحات هستهای ایران تهدیدی برای اسرائیل است و این را تنها ما نمی گوییم آنها خودشان هم همین را می گویند.



وی مدعی شد: در حالیکه هیچ کشوری بیش از اسرائیل در حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران سهیم نبوده، اما ایرانی ها هیچ نشانه ای از انعطاف از خود در این باره در مذاکرات نشان نداده اند.



اورن بار دیگر ایران را به حمله تهدید کرد و خاطر نشان کرد: اسرائیل در برهه حساسی قرار دارد زیرا که تسلیحات هسته ای ایران موجودیت ۶۴ ساله اسرائیل را تهدید می کند و اگر دیپلماسی شکست بخورد ما باید تصمیم بگیریم که چه کار بکنیم.



سفیر اسرائیل در واشنگتن در باره این پرسش که حمله به ایران تنها چند سالی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را به تاخیر خواهد انداخت، گفت: زمانی که ما در سال ۱۹۸۱ به اوسیراک عراق حمله کردیم در آن زمان هم، چنین چیزی گفته می شد اما تا به امروز می بینیم که عراق نتوانسته به تسلیحات اتمی دست پیدا کند و ما در گذشته با دستور کار تاخیر اناختن برنامه هسته ای کشورها علیه آنها اقدام کرده ایم و اسرائیل تمایل دارد تا حتی برای تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران هم دست به این کار بزند.