به گزارش افکارنیوز به نقل از انتخاب، جوسازی مقامات و رسانه های اسرائیلی ، ظاهراً تمامی ندارد! در تازه ترین اظهار نظر، ماتان ویلانی، وزیر پیشین امنیت داخلی اسرائیل، به روزنامه اسرائیلی معاریو گفت: درصورت حمله به ایران، برآورد کارشناسان اسرائیلی، بروز جنگی به مدت سی روز در چند جبهه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ ماتان ویلانی، که اکنون به سمت سفیر اسرائیل در چین منصوب شده است، در این مصاحبه افزود: اسرائیل بیش از هرزمان برای چنین رویدادی آماده است.

وی تاکید کرد که اسرائیل برای جنگ با ایران “جدی‌تر و مصمم‌تر” از هر وقت دیگری آماده می‌شود.

وزیر پیشین امنیت داخلی اسرائیل در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل می بایست علیه ایران دست به حمله بزند؟ گفت: «نمی خواهم وارد این بحثبشوم.. ولی آمریکا بزرگترین دوست ماست و ما باید همیشه درهماهنگی با این کشور دست به چنین اقدامی بزنیم.»

ماتان ویلنای از شهروندان اسرائیل خواست تا دچار “هراس و اضطراب” نشوند.

ویلنای همچنین تاکید کرد که این کشور احتمال می‌دهد که در صورت آغاز جنگ، به تحریک ایران موشک‌هایی از سوی حزب‌الله لبنان یا منطقه‌ی تحت رهبری حماس در فلسطین به‌سوی اسرائیل پرتاب شود. وی‌ اعلام کرد که نیروهای نظامی برای همه‌ی این احتمالات آماده هستند.

اما در حالی که پیشتر اسرائیل اعلام کرده بود که حمله ایران به ما ۲۰۰ کشته خواهد داشت، وی برآوُردهای کارشناسان اسرائیلی را مبنی بر اینکه تلفات اسرائیل، در صورت حمله به ایران، حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود تایید کرد و گفت این سناریو با هماهنگیِ بهترین کارشناسان تهیه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تحلیلی عجیب گفته است: همانطور که شهروندان ژاپن باید درک کنند که احتمال دارد هر لحظه زلزله بیاید، اسرائیلی ها نیز باید متوجه باشند که هرکه در اینجا زندگی می کند باید آمادگی این را داشته باشد که ممکن است موشک به جلوی درب خانه اش اصابت کند.