به گزارش افکار به نقل از سایت فارسی میلیتاری، ارتش چین در حالی در ۲۷ دسامبر (۳ روز پیش) اولین عکسهای با کیفیت بالا از از اولین جنگنده مخوف خود منتشر کرده که مقامات آمریکایی چندی پیش درباره قدرت فزاینده موشکی ارتش چین ابراز نگرانی جدی کرده بودند و همزمان کره ی جنوبی نیز از تقویت بیسابقه نیروهای ویژه ارتش کره شمالی طی دو سال گذشته خبر داده است .
با وجود اینکه هیچ اطلاعاتی از این جنگنده منتشر نشده، کارشناسان نظامی رقیب نوظهور F - ۲۲ آمریکایی و T - ۵۰ روسی را نقطه اوج تجربه ی چین در همکاری ۲۰ ساله خود با روسیه در زمینه تولید جنگنده، بخصوص در زمینه موتورهای جت میدانند، بطوریکه حتی خرید و انتقال تکنولوژی موتور جت AL - ۳۱F روسی جنگنده ی Su - ۲۷ توسط چین نیز پیش زمینه ای برای تولید موتور پیشرفته بومی WS - ۱۵ که به احتمال زیاد قبل تپنده ی J - ۲۰ است، میدانند.
از طرفی دیگر، برخی رسانه های روسی و مجله نظامی Janes از فروش مخفیانه ی موتور پیشرفته ی ۱۱۷S به چین خبر میدهند، این موتور در اصل برای استفاده در جنگنده ی نسل پنجم روسی T - ۵۰ توسعه داده شده.
در بخش تجهیزات الکترونیکی نیز، بنابر تخمین کارشناسان، تجهیزات الکترونیکی و شناسایی J - ۲۰ را حاصل تجربیات چین در ساخت جنگنده ی Su - ۳۰MMK که ساخت مشترک چین و روسیه است میدانند و حتی احتمال بکارگیری نمونه ی ارتقا یافته ی تجهیزات الکترونیکی استفاده شده در Su - ۳۰MMK از جمله تجهیزات ارتباطی رمزگذاری شده باند VHF / UHF با برد ۴۰۰ کیلومتر و باند HF با برد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است.
همچنین با بکارگیری سیستم ناوبری TKS - C۳ توسط J - ۲۰، این جنگنده میتواند با کنترل ۱۵ جنگنده بطور همزمان در نقش یک آواکس ظاهر شده و شبکه ی محلی تبادل اطلاعات میان گروهی از جنگنده ها برقرار کند.
همچنین احتمال میرود این جنگنده از آخرین سری رادارهای ساخت شده ی داخلی موسوم به J - ۱۱b استفاده کنند، گفته میشود برد این رادار در حدود ۳۵۰ کیلومتر بوده و قابلیت درگیری همزمان با ۴ هدف هوایی و ۴ هدف زمینی را دارد.
کارشناسان نظامی جهان که با انتشار این عکسها تقریبا به یقین رسیده اند که چین هم اکنون در حال تست جنگنده ی نسل پنجم خود است زمان تقریبی تولید انبوه این جنگنده را بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تخمین زده اند.