دبير شوراي نگهبان درباره اجراي طرح هدفمندسازي يارانه گفت: پس از انقلاب هيچ مسوولي جرات اجراي قانون هدفمند کردن يارانهها را پيدا نکرده بود، اما دکتر احمدينژاد اين جرات را به خود داد که جاي تشکر دارد.

به گزارش ایسنا آیت‌ا‌لله احمد جنتی در مراسم گرامیداشت ۹ دی در جمع مردم ارومیه در مصلای امام خمینی(ره) افزود: به هرحال باید از هدر رفتن منابع نفتی در کشور جلوگیری کرد و با ارائه یک الگوی مصرف صحیح از ریخت و پاش‌ها نیز جلوگیری شود و ظلمی که طی ۳۰ سال به قشر پایین‌ دست جامعه وارد شده است را پایان داد.

وی ادامه داد: مقرر بود نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب، حکومتی مثل حضرت علی(ع) داشته باشد، اما مشکلاتی همچون جنگ و تحریم که طی ۳۰ سال گذشته در کشور وجود داشت، تحقق چنین امری را دشوار و مسیر آن را ناهموار کرده بود و امید می‌رود با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به این آرمان نظام نزدیک شویم.

وی با اشاره به این‌که «مهار قیمت‌ها و رساندن قیمت‌ها به میزان واقعی خود باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود» تصریح کرد: اگر طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اجرایی نمی‌شد ما در آینده‌ای نزدیک و با پایان یافتن منافع انرژی به بن‌بست می‌رسیدیم.

دبیر شورای نگهبان همچنین افزود: باید وابستگی دولت به نفت را هرچه سریعتر پایان داد زیرا درآمدهای نفتی باید صرف کارهای اساسی و بنیادی شود که این اقدام در این طرح لحاظ شده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: حماسه ۹ دی، حاوی پیام‌های مختلفی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داشت.

به گزارش ایسنا، جنتی افزود: مرگ بر آمریکا، قبولی حکومت نظام اسلامی از سوی مردم و مساله ولایت فقیه و التزام به آن و در نهایت مساله وحدت در کشور، پیام‌هایی بود که حماسه ۹ دی در بردارنده آن‌ها بود که دنیا باید این پیام‌ها را بفهمد و آن‌ها را درک کند.

وی تصریح کرد: مردم پیروز اصلی حماسه ۹دی سال ۸۸ بودند و با حماسه‌آفرینی خود در این روز جرات فتنه‌گری را از فتنه‌گران داخلی وابسته به استکبار گرفتند.

وی با اشاره به انتخابات دهم ریاست جمهوری که با حضور ۴۰ میلیون مردم کشور در پای صندوق‌های رای برگزار شد، اظهار کرد: این معجزه ای بود که از سوی مردم کشور تحقق یافت و مطمئنا دنیا هنوز نیز قادر به درک چنین چیزی نیست.

دبیر شورای نگهبان گفت: روزه‌خواری علنی، حمایت از اسرائیل، محکوم کردن غزه و آتش‌زدن عکس امام(ره) این‌ها همه نشانگر این بود که آن‌ها می‌خواستند اسلام نباشد و این موضوع باید در تمام کشور آگاه‌سازی شود. فتنه‌ای که سال گذشته در کشور انجام شد همه را نگران کرد، به طوری که همه بچه حزب‌اللهی‌ها و بسیجی‌ها و همچنین دوستداران انقلاب اسلامی دچار وحشت شدند که نکند ضربه‌ای به این نظام مقدس وارد شود که خوشبختانه با درایت و قاطعیت رهبری و مردم هوشیار کشور چنین چیزی محقق نشد.

وی با بیان این‌که «فتنه سال گذشته دسیسه آمریکا و جمعی از فتنه‌گران داخلی بود» اظهار کرد: به لطف خدا، این آشوبگران با درایت ولی فقیه و همچنین بصیرت، آگاهی و هوشیاری مردم همیشه حاضر در صحنه کشور جواب محکم و دندان‌شکنی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اجر ملت ایران با خداست و کسی نمی‌تواند مزد ملت را عطاء کند؛ چراکه اجر این ملت بزرگ و عظیم است و مسوولان کشور نیز باید از هیچ تلاشی برای خدمتگزاری به این مردم لایق فروگذار نباشند.

جنتی افزود: در ۲۲ بهمن سال گذشته نیز مردم با شور و شکوه خاص در این راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند مردم هیچ وقت نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران سست نشده‌اند. راهپیمایی ۲۲ بهمن تیر خلاصی بود که بر پیکر دشمنان داخلی و خارجی زده شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز زمانی که رییس‌جمهور کشورمان به سایر کشورها سفر می‌کند با استقبال گرم مردم آن‌ها روبه‌رو می‌شود و این نشانگر آن است که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از مرزهای ایران عبور کرده و به سایر نقاط جهان توسعه یافته است.

وی با اشاره به این‌که «دشمنان نظام جمهوری اسلامی همواره به دنبال شعله‌ورتر کردن کینه مردم کشور نسبت به حکومت هستند» عنوان کرد: آن‌ها امروز به خوبی فهمیده‌اند که با سرنیزه و توپ و تانک نمی‌توانند بر ملت ایران غلبه کنند، از همین رو به کارهای دیگری برای ضربه زدن به این نظام روی آورده‌اند که از جمله آن‌ها ایجاد تفرقه‌انفکنی و فتنه و آشوب در داخل کشور است.

دبیر شورای نگهبان هم‌چنین با اشاره به این‌که «نظام جمهوری اسلامی ایران امروز آن‌قدر قدرت پیدا کرده است که می‌تواند ابرقدرت‌های جهان را به زانو درآورد» گفت: به همین علت آن‌ها احساس خطر کرده‌اند و البته درست هم فهمیده‌اند؛ چراکه مردم ایران همواره برای زورگویان و ظالمین خطرساز خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که «دشمنان ایران اسلامی با مشاهده چنین خطراتی به دنبال جداسازی ملت از نظام هستند» ادامه داد: به همین خاطر با توطئه‌های جدید می‌خواهند مردم را به جان هم بیاندازند و در بین آحاد ملت تفرقه‌افکنی کنند تا نظام تنها بماند.

تحریم‌هایی که بر علیه ایران صورت می‌گیرد به علت رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون علمی، فنی، هسته‌یی، نانو، پزشکی، و فضایی است، اما معتقدیم این تحریم‌ها محدود کننده فعالیت‌های نظام اسلامی ما نخواهند بود.

به گزارش ايسنا وي با تاکيد بر حفظ وحدت و همدلي در کشور يادآور شد: جهان اسلام نبايد دچار اختلاف و تفرقه شود؛ زيرا اختلاف و نفاق بين امت اسلام را تنها دشمنان ميپسندند.