ایران یک میدان مین عظیمِ جهانی!

افكار نيوز - هر زمان كه خبر تهديد نظامي و يا حمله ي نظامي به ايران مطرح مي شود چونان در رسانه ها تلالو خبر و تلاطم تهديد و ارعاب به راه مي افتد كه هر جنبده را متقاعد ميكند كه فردا ساعت ۸صبح حمله ي عظيمي به ايران خواهد شد....
اما در این میان تنها وتنها ایرانیان هستند که با قطعیت از دروغ بودن این پروپاگاندا(تبلیغات عظیم رسانه ای) سخن می گویند

اما چرا سخن پیرامون حمله به ایران به عنوان " دروغ بزرگ " شناخته می‌شود پیش از هر چیز نگاه به ایران ومتحدانش بیانگر یک چینش نامنظم وگسترده‌ی پایگاه در سطح جهان است:
ایران، سوریه، لبنان، فلسطین، ونزوئلا، ترکیه، کشمیر، عراق، افغانستان، سواحل قمر، جیبوتی، کامبوج، سنگال، بوسنی و… همه وهمه مکان‌ها و پایگاه‌هایی است در سراسر جهان که ایران می تواند در مواقع حساس از آنها استفاده کند.

این پهنه را می توان چون " میدان مینی " تصویر کرد که در صورت ورود هر کشوری به این میدان، دچار حیرت و سردگمی شدن، همان، و فرو رفتن درباتلاق یک جنگ فرسایشی، همان!
شاید از این روست که نه امریکا و نه هیچ کشور دیگری فرضیه حمله‌ی نظامی به ایران را عملی نمی‌کند.

این پهنه وسیعِ مین‌ها، در سراسر جهان که تشکیل شده از مین‌های گوجه‌ای، مین‌های والمری، مین‌های شاخه‌ای و بطور کلی شبکه‌ای از مین‌ها.
در تعریفی مختصر می‌توان گفت؛
مین های گوجه ای: کشورهایی هستند که برای قسمتی از نیروهای متهاجم یا برای بخشی از سیستم آن کشور(اقتصاد، افکار عمومی، رسانه ها و…) مشکل ساز می‌شوند.
مین‌های شاخه‌ای: کشورهایی هستند که به طور علنی به ایران پایگاه نظامی می‌دهند وبه نوعی شعبه ای از ایران در جهان هستند.
اما مشکل اساسی کشور متجاوز به خاک ایران " مین‌های والمری " است که در این پهنه وسیع و نا متمرکز جاسازی شده‌اند.
مین های والمری ایران در جهان، تنگه های حیاتی و مکانهای حساسی است که در صورت هرگونه حمله به ایران، منافع اقتصادی غرب را با خطری عظیم مواجه می‌کند وشاید از این جهت است که رهبر ایران با صراحت می‌گوید که در صورت هرگونه تجاوز به ایران منافع آمریکا درتمام دنیا با خطر جدی روبرو خواهد شد.

• تصور بالارفتن قیمت نفت تا سرحد بشکه ای ۲۵۰دلار
• کاهش کلانِ صادرات گاز به اروپا در زمستان سرد
• همچنین عدم توانایی حمل ونقل و تراتزیت کالا در خلیج فارس، خلیج عدن، تنگه جبل الطارق وکانال پاناما و…

باعثمی شود تا هیچ انسان عاقلی هوس حتی کوچکترین تعرض به ایران را نکند.
حال با این تفاسیر باید دید آیا اسرائیل واسطه ی خیر می‌شود تا بار دیگر درهای بهشت به روی شهدای ما باز شود و نهال انقلاب بار دیگر با خون شهدای نسل چهارم آبیاری شود…

نویسنده: محمد ابراهیم بهرامی

/ ب +