افكار نيوز - فلورنتينو پرس، مدير عامل باشگاه رئال مادريد از سال ۲۰۰۰ تاكنون با شعار "خريد بازيكن به هر قيمتي " هزار ميليون يورو پرداخت كرده و اين در حالي است كه همچنان باشگاهش را در بالاي جدول ثروتمندترينها حفظ كرده است.

به گزارش افکار به نقل از فلورنتینو پرس در ۳ باشگاه چینی، ۲ باشگاه ژاپنی، ۴ باشگاه عربی سهام دار است و در ۲۴ پروژه راه و ساختمان سازی در دبی، ابوظبی، آمریکای جنوبی و انگلیس مدیریت می‌کند.

وی در سال ۲۰۰۰،۱۲۲ میلیون یورو برای خرید فیلگو، فلاویو، ماکلله، مونیتس، سزار و سولاری اختصاص داد.

پرس در سال ۲۰۰۱ فوتبال جهان را به هم ریخت و برای زین الدین زیدان ۷۲ میلیون یورو هزینه کرد.

در سال ۲۰۰۲،۴۵ میلیون یورو از خزانه مادرید خارج کرد تا خرگوش برزیلی(رونالدو) را به خدمت بگیرد.

پرس در سال ۲۰۰۳ میلادی برای خرید بکام ۳۵ میلیون یورو پرداخت و در سال ۲۰۰۴ برای خرید ساموئل، وودگیت، اوون و گراوسن مبلغ ۵۹.۵ میلیون یورو هزینه کرد.

ولخرجی‌های پرس ادامه داشت تا جایی که در سال ۲۰۰۵،۹۶ میلیون یورو برای خرید سرخیو راموس، روبینیو، باپتیستا، سیسینیو، دیوگو، کاسانو و گارسیا پرداخت.

در سال‌هایی که پرس مدیر عامل باشگاه رئال مادرید نبود نیز مبالغ هنگفتی از حساب شخصی وی پرداخت شد. به عنوان مثال در زمان مدیریت رامون کالدرون به رغم استعفای پرس مبلغ پرداختی همچنان از حساب شخصی وی برداشته می‌شد چرا که پرس عملا مالک ۵۴ درصد از سهام باشگاه رئال مادرید است.

رئال مادرید در فصل ۲۰۰۶،۱۰۵ میلیون یورو برای خرید امرسون، کاناوارو، دیارا، فان نیستلروی، مارسلو، گاگو و هاینزه پرداخت کرد و این در حالی بود که در همان سال به استناد بخش آمار فیفا بیش از ۸۰ درصد از باشگاه‌های جهان از فقر مالی رنج می‌بردند.

پرس در سال ۲۰۰۸ برای خرید فاندرفارت، لاسانا، خارای و هونتلئار مبلغ ۶۴ میلیون یورو هزینه کرد.

بزرگانی چون رونالدو، کاکا، بنزما، آلونسو، آلبیول، نگردو و آربلوا، در سال گذشته به مبلغ ۲۵۴ میلیون یورو راهی رئال مادرید شدند و امسال نیز دی‌ماریا، ‌ کانالس، خدیرا و پدرو لئون به مبلغ کلی ۵۳.۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوستند.

هزار میلیون یورو در ۱۰ سال گذشته برای کهکشانی بودن و کهکشانی شدن هزینه شده اما جالب اینجا است که حتی یک استعداد بومی از این باشگاه به دنیای فوتبال حرفه‌ای معرفی نشده است.

/ ب.