به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اين در حاليست که به دنبال افشا اين باند و لو رفتن هدف واقعي آنها، برخي سايت هاي ضد انقلاب به دروغ از بازداشت ۳۵ نفر از افرادي که به قصد کمک به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي رفته بودند خبر دادند اما واقيعت اين خبر از منابع مطلع و مستندات منطقه چيزي ديگري را مي گويد.

پس از وقوع زلزله آذربایجان شرقی یک تشکیلات مخفی برای ارسال گزارش و فروش خبر با عنوان شاهد عینی از شبکه های ضد انقلاب از جمله بی بی سی و VOA عازم این استان می شوند تا با شایعه پراکنی، فروش خبرهای دروغین و تبلیغ بهائیت اقدام به جمع آوری پول های هنگفت کنند.

در بین آنان بهایی ها، منافقین، عناصری از کمونیستها و برخی از افراد وابسته به جبهه موسوم به ملی به چشم می خورد که تا بتوانند با ارسال خبرهای دروغین و جعلی از زلزله آذربایجان و نحوه امداد رسانی به آنان را طور دیگری جلوه دهند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از عناصر این شبکه با پول های جمع آوری شده و هزینه تبلیغ اقدام به خرید خودروی لوکس می کنند اما در میانه راه این خودرو تصادف می کند و موجب مجروح شدن سرنشینان آن می شود اما آنان خود را به جای زلزله زدگان معرفی می کنند تا بصورت رایگان درمان شوند.

یکی از سرکرده های بهایی این شبکه فردی بنام نوید خانجانی است. نوید خانجانی در بهمن ماه سال۸۹ به دلیل " اقدام علیه امنیت ملی "، " تبلیغ علیه نظام " و " عضویت در جمعیت هایی غیرقانونی وابسته به خارج " به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.

خبرها حاکي است پس از دستگيري اين تيم شايعه پراکني، مواد مخدر صنعتي و مشروبات الکلي نيز از آنان کشف و ضبط شده است.