به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید حسین صابری صبح امروز در آئین افتتاح همزمان پروژههای شهرستان نیر اظهار داشت: در سایه این سیره و سلوک به سرعت خدمات رفاهی و آسایش عمومی به روستاها رسیده به طوری که امروز شاهد آن هستیم بیش از ۹۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق و ۶۰ درصد روستاها از مسکن بادوام و مقاومسازی شده برخوردار هستند.

وی با اعلام اینکه از ۳۱۹ پروژه افتتاح شده در هفته دولت ۱۹۷ روستا با محوریت و مرکزیت روستاها افتتاح شده و بهره‌برداری مى‌رسد خاطرنشان کرد: در این ایام ۲۰ مرکز بهداشت روستائی، ده‌ها طرح آبرسانی و گازرسانی و حدود ۱۷ پروژه راه روستائی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما محوریت افتتاح‌ها را نیز روستاها پیش‌بینی کردیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری ۲۲۱ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از پروژه‌ها در این ایام حکایت از تداوم سبک و سیره دولت در خدمت‌رسانی بی‌منت است تصریح کرد: برخلاف ادعاهای واهی دولت نه تنها ذره‌ای از اهداف خدمت‌رسانی خود عدول نکرده بلکه مصمم به تداوم این راه در یک سال آینده است.

صابری در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب ۱۰۰ پروژه عمرانی - اقتصادی و بهداشتی و خدماتی در قالب مهر ماندگار برای استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این هفته ۳۳ پروژه از این مجموعه افتتاح می‌شود.

وی بزرگترین سرمایه دولت نهم و دهم را همراهی و پشتیبانی مردم از فعالیت‌های آغاز شده اعلام کرد و ادامه داد: به رغم همه فتنه‌انگیزی‌های داخلی و خارجی هیچ مرزبندی بین مردم و نظام و یا دولت کریمه وجود ندارد.

استاندار اردبیل شهرستان نیر را از مناطق مستعد در توسعه زیرساخت‌های گردشگری و آب‌های معدنی توصیف کرد و بیان داشت: هم اکنون در این شهرستان طرح‌های عظیمی در این ارتباط به ویژه شهرک تخصصی آب در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری همچنین در جریان افتتاح ۱۳ پروژه عمرانی - اقتصادی همزمان شهرستان نیر به ارزش ۶ میلیارد تومان و آبرسانی به دو روستای این شهرستان بر صرفه‌جوئی در مصرف آب و ضرورت استفاده بهینه منابع آبی در روستاها تاکید کرد.

وی همچنین از واحد در حال احداثتسنیم نوش نیر که در شهرک تخصصی آب این شهرستان و با پیشرفت ۷۰ درصد در زیربنای ۲۲ هزار مترمربع در حال احداثاست بازدید کرد و در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

این کارخانه قرار است در داخل مجموعه شهرک تخصصی آب نیر آبهای طعمدار تولید کرده و روانه بازار مصرف کند.