به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یکی از پیامهای دیپلماتیک ارسالی از سفارت آمریکا در تلآویو به واشنگتن از گبی اشکنازی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نقل قول شده که اظهار داشته: در حال آمادهسازی ارتش اسراییل برای جنگی در مقیاس وسیع هستم؛ چراکه تقلیل مقیاس سادهتر است تا گسترش آن.

این سند که تاریخ آن ۱۵ نوامبر ۲۰۰۹[۲۴ آبان ۱۳۸۸] ذکر شده، روز یکشنبه در روزنامۀ نروژی Aftenposten منتشر شد، روزنامه‌ای که مدعی است تمام ۲۵۰ هزار پیام‌ دیپلماتیک نشت کرده از وزارت خارجۀ آمریکا را در اختیار دارد.

اشکنازی به هیأت آمریکایی به ریاست «ایکه اسکلتون»، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا، گفته: تهدید موشکی بر ضدّ اسراییل بسیار جدی‌تر از گذشته است. علت تأکید اسراییل بر دفاع موشکی همین امر است.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل اظهار تأسف کرده که: ایران حدود ۳۰۰ موشک شهاب دارد و می‌تواند اسراییل را هدف قرار دهد و دولت یهودی تنها ۱۰ تا ۱۲ دقیقه برای هشدار در وضعیت حمله زمان دارد. با وجود این، حماس در غزه و حزب‌الله در لبنان تهدید شدیدی اعمال می‌کنند.

بر اساس این سند، تصور می‌شود حزب‌الله بیش از ۴۰ هزار راکت دارد، که بسیاری از آن‌ها قادرند در اعماق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کنند.

روزنامۀ صهیونیستی جرزلمپست برای این خبر، تیتر بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه ایران میتواند به اسراییل حمله کند را برگزید.