به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، متن نامه تقدیمی که نسخه‌ای از آن برای ادامه پیگیری به وزارت امور خارجه نیز ارسال شده به این شرح است:

دولت ایالات متحده امریکا در سالهای اخیر با تشدید رویکرد خصمانه خود در قبال آرمانهای ملت ایران به بهانه مقابله با فعالیتهای هسته‌ای، قوانین تحریم ظالمانه و یکجانبه‌ای را وضع نموده است.

در حالی که نفی و اعمال فراسرزمینی قوانین ملی از بدیهیات اصول حقوق بین الملل است، متاسفانه رویه غیرقانونی دولت امریکا در این زمینه موجب روندی از بازداشت شهروندان بی‌گناه ایرانی در امریکا یا برخی دیگر از کشورها بنا به درخواست امریکا شده است که مانند هر انسان دیگر مشغول فعالیتهای عادی روزمره خود بوده‌اند.

گزارشهای موجود و اظهارات صریح قربانیان این روند مؤید بازداشت این انسانهای بی‌گناه در شرایط رقت‌بار غیرانسانی و اعمال شکنجه روحی و روانی نسبت به آنهاست.

ما امضاکنندگان این نامه که طی این مدت بازداشت عزیزانمان متحمل خسارتهای معنوی و مادی فراوانی شده‌ایم، مراتب نگرانی شدید خود نسبت به سرنوشت عزیزانمان را اعلام می‌کنیم و از جنابعالی انتظار داریم در چارچوب گسترش رعایت حقوق اساسی انسانها و سعادت آنها به عنوان روح منشور ملل متحد، از دولت امریکا بخواهید فرزندانمان را در اسرع وقت و بدون هیچ گونه قید و شرط سیاسی آزاد یا درخواست استرداد آنها به امریکا را از کشورهای مربوطه لغو نماید.

امیدواریم سفر جنابعالی فرصتی برای تحقق این هدف انسانی بوده و آزادی انسانهای بی‌گناه در کنار سایر سوابق درخشان شما ثبت گردد.

در این راستا منتظر دریافت اخبار امیدوارکننده از سوی جنابعالی خواهیم بود.

با تقدیم احترام و آرزوی برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان.