به گزارش افکار نیوزبه نقل از مهر در اختتامیه سومین کنگره بین المللی مقاومت اسلامیکه شامگاه پنج شنبه برگزار شد، مهمانانی از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان سعودی حضور داشتند و محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسن اختری رئیس کنگره به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم اصغر افتخاری، خواجه سروی، حشمت‌الله فلاحت پیشه و جلال دهقانی فیروزآبادی نیز به عنوان برگزیدگان ویژه این جشنواره معرفی شدند.

برگزیدگان بخش شعر:

حسنا محمد زاده از کاشان، سارا سادات باختر و مطهره عباسیان از اصفهان به ترتیب رتبه اول تا سوم در بخش شعررا به خود اختصاص دادند.

داستان کوتاه

در این کنگره همچنین محمد حسن ابوحمزه از تهران و مریم محمدی از اصفهان به عنوان برگزیدگان دوم و سوم در بخش داستان کوتاه معرفی شدند، اما این کنگره هیچ کس را در بخش داستان کوتاه حائز رتبه نخست ندانست.

پوستر

در بخش پوستر عبدالله مجرد و علیرضا ممیز زاده از اردبیل، نرگس حاتمی موحد از تهران و محمد صادق حیدری از اصفهان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

کاریکاتور

در بخش کاریکاتور فؤاد عیاش از فلسطین، آرگوس ویندودو از اندونزی و فواد ابواحسان از سوریه رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

عکس

در بخش عکس ساچین مودگِکار از هند، ماریون آورامسکو از رومانی رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند و سید محد صادق حسینی از شیراز سوم شد.

مقاله

در بخش مقاله حسن آجرلو، بهادر صادقی و مهدی امیری از تهران رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند و رضا حنذلی زاده از استان مرکزی، سید مهدی موسوی از قم و مجتبی رضایی از اصفهان حایز رتبه‌های اول تا سوم در بخش بشردوستانه شدند.

در این مراسم همچنین شبکه الاتجاه و شبکه العالم به عنوان رسانه های برگزیده انتخاب شدند.

سومین اجلاس بین‌المللی مقاومت اسلامی با حضور ۱۱ کشور در روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه سال جاری در اصفهان برگزار شد و سال آینده شیراز میزبان این کنگره خواهد بود.

در مراسم دو روزه اجلاس مقاومت اسلامی در اصفهان بی‌نظمی‌های در برنامه سخنرانی ارائه شده به مدعوین وجود داشت و به جز سخنرانان ایرانی بیشتر برنامه سخنرانان عربی مراسم افتتاحیه دچار تغییر شده که در این مورد هیچ گونه اطلاعی به حاضران داده نشده بود.

همچنین قرار بود در این مراسم ارتباط مستقیمی با سید حسن نصرالله دبیر کل حزبالله لبنان برقرار شود که به دلایلی امکانپذیر نشد و جابر علی نماینده نصرالله پیام وی به کنفرانس را قرائت کرد.