جدیدترین حمله اوباما به رامنی

به گزارش افکار نیوزبه نقل از مهر، باراک اوباما، در سومین شب از گردهمایی حزب دموکرات به طور رسمی نامزدی از سوی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را پذیرفت.
در این مراسم، وی از برنامه ‌های خود به شدت دفاع کرد و برنامه‌ های میت رامنی رقیب جمهوریخواهش را خطری برای آینده آمریکا دانست.

اقتصاد، تامین اجتماعی، اشتغال، تقویت طبقه متوسط و سیاست خارجی از جمله محورهای سخنرانی باراک اوباما بود. نامزد حزب دموکرات به ایران نیز اشاره کرد و با تکرار ادعاهای نخ نما شده خود و در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از زرادخانه مخوف سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار آنچه ضرورت همبستگی جهانی در برابر برنامه هسته ای ایران خواند، شد. باراک اوباما همچنین گفت که آمریکا متعهد به تامین امنیت اسرائیل است.

باراک اوباما رقیب انتخاباتی خود را در سیاست خارجی بی‌تجربه دانست و گفت چطور می ‌شود که رامنی هنوز روسیه را دشمن درجه یک آمریکا می‌داند و نه القاعده را. اوباما گفت که رامنی هنوز ذهنیت جنگ سردی دارد.

اوباما همچنین به سفر میت رامنی به لندن نیز اشاره کرد و گفت وی حتی در آنجا نیز متحد ما را دل آزرده کرد. رامنی در لندن از تمهدیدات امنیتی بازی های المپیک انتقاد کرده بود که با واکنش تند نخست وزیر انگلیس و شهردار لندن روبرو شد.

اوباما با دفاع از سیاستهای رفاهی خود گفت: ما معتقدیم که یک دختربچه که از سوی یک آموزگار بزرگ یا یک کمک مالی برای تحصیل، گریزگاهی از فقر به پیش روی او گذاشته شده، می‌تواند بنیانگذار گوگل آینده باشد یا دانشمندی شود که سرطان را درمان کند یا رئیس جمهور ایالات متحده شود و این در توان ماست که به او این بخت را بدهیم.

باراک اوباما در بخشی از سخنان خود صریحا از مردم درخواست کرد که به وی رای بدهند. نامزد حزب دموکرات در ادامه گفت که در دوره ریاست جمهوری ‌اش زیر بار این نرفته که طبقه متوسط امید برای خانه دار شدن یا پرورش فرزندانشان را از دست بدهد تا اینکه هزینه کم کردن دوباره مالیات میلیونر‌ها فراهم شود.

اوباما گفت که می ‌داند مبارزه ‌های انتخاباتی چه بسا ناچیز و حتی مضحک باشد و چیزهای بی ‌ارزش بزرگ شوند و مسائل عمده کوچک و حقیقت زیر خرواری از پول و تبلیغات مدفون شود.

وی افزود: اما وقتی می‌خواهید رای بدهید انتخاب بسیار روشنی دارید. در سالهای آینده تصمیمات بزرگی در واشنگتن درباره اشتغال، اقتصاد، مالیات، کسر بودجه، انرژی، آموزش جنگ و صلح گرفته خواهد شد؛ تصمیماتی که اثر بزرگی بر زندگی ما و فرزندان ما برای دهه‌ها خواهد داشت.

اوباما گفت: این انتخابات، انتخاب میان دو نامزد نیست، بلکه انتخاب میان دو راه متفاوت برای آمریکاست. انتخابی میان دو بینش از اساس متفاوت برای آینده.

نامزد حزب دموکرات، جمهوریخواهان را متهم کرد که تنها نواقص آمریکا را می ‌گویند و سخنی از برنامه خود نمی ‌گویند و تنها برای برای فرار از تراز منفی و کسری بودجه به دنبال کم کردن دوباره مالیاتها هستند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا، جمهوریخواهان برنامه خود را نمی‌گویند چون‌‌ همان نسخه‌ ای را دارند که در طول ۳۰ سال گذشته تجویز کرده ‌اند.

اوباما گفت: من باور ندارم که که یک تخفیف مالیاتی دیگر برای میلیونرها به سواحل ما کار روانه کند. یا کسر بودجه ما را کمتر کند. باور ندارم که اخراج آموزگاران یا قطع کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کمکی به رشد اقتصادی کند یا کمک کند به اینکه با دانشمندان و مهندسان چینی رقابت کنیم.

اوباما با دفاع از سیاستهای حمایتی خود گفت: ما دوباره کالا می‌سازیم.

نامزد حزب دموکرات مدعی شد صنعت رو به احتضار خودروسازی آمریکا دوباره احیا شده و توافق نامه ‌هایی را وی امضا کرده که باعثتولید میلیونها اقلام تولیدی شده که کلمات غرورآمیز بر آن نقش بسته: ساخت آمریکا.

رئیس جمهوری آمریکا افزود در چهارگوشه جهان رابطه با همپیمانان قدیمی تقویت شده و ائتلافهای تازه‌ای برای جلوگیری از گسترش سلاح ‌های هسته ‌ای تشکیل شده است.

تقویت حضور نیروهای آمریکایی در شرق آسیا و همچنین تقویت موضع اقتصادی آمریکا برای حمایت از کارگران آمریکایی از دیگر نکاتی بود که اوباما به آن اشاره کرد.

اوباما ادعا کرد: از میانمار تا لیبی تا سودان جنوبی ما حقوق و شرافت همه انسان‌ها، مرد و زن، مسیحی و مسلمان و یهودی را ارتقا بخشیدیم.

وی با اشاره به تحولات کشورهای عربی گفت که این پدیده را نباید با دوگانه مشت آهنی یک دیکتاتور یا نفرت افراط گرایان تبیین کرد بلکه با امید‌ها و آرزوهای مردم عادی تعریف کرد که به‌‌ همان حقوقی دست می‌یابند که آمریکایی‌ها در این گردهمایی آن را پاس می ‌دارند.

اوباما با بیان اینکه رقیبش از عهده سیاست خارجی بر نمی ‌آید، گفت: شما نمی ‌توانید برای دیپلماسی با چین آماده باشید اگر نتوانید از المپیک بدون توهین به نزدیک ترین متحدمان دیدن کنید.

اوباما در پایان سخنرانی خود اعلام کرد من به رای شما در ماه نوامبر نیاز دارم.