به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس،، حجت‎الاسلام سید محمود نبویان شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هسته‎ای که در جوار گلزار شهدای گمنام در تپه‎نورالشهدا گرگان برگزار شد اظهار داشت: جوانان و مسئولان این نظام باید توجه داشته باشند که شهدا برای چه چیزی شهید شدند و برای چه دشمنان هشت سال جنگ را بر این ملت تحمیل کرد و چرا در ۳۳ سال گذشته رژیم طاغوتی فرو ریخت.

وی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای پیشرفته کودتاهای مختلفی از جمله کودتای نوژه و کودتای قطب‎زاده را بر ایران تحمیل کردند اما جرم ایران چه بود که آمریکا و اسرائیل دست از سر این کشور برنداشته و هنوز هم بر نمی‎دارد و ۳۷ کشور دنیا علیه یک کشور برخواستند، این ملت مظلوم مگر چه کرده که باید این همه مورد هجوم قرار بگیرد اما شهدای ما جانانه و مردانه در مقابل زیاده‎خواهی‎های دشمنان ایستادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا در اوج هستند افزود: جوانان این انقلاب در برابر دشمنان دیوار گوشتی درست کردند و دشمنان که می‎دیدند این کشور به راحتی سرنگون نمی‎شود از طریق فشارها، تحریم‎ها و ترورها وارد میدان شدند.

نبویان با تاکید بر اینکه دشمن از دیرباز با طراحی فتنه‎ها علیه ایران برخواسته است خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری از سال ۱۳۶۸ دشمن دو برنامه ۱۰ ساله طراحی کرد که ۱۰ سال اول، در تیرماه سال ۱۳۷۸ در کوی دانشگاه، اصلاح‎طلبان علیه نظام راه انداختند و در فتنه ۱۳۸۸ نیز چه خیانت‎ها که اصلاح‎طلبان به این نظام، انقلاب و شهدا نکردند و مردم نیز این فتنه‎ها را هیچگاه از یاد نخواهند برد.

وی یادآور شد: برخی با شعار پیروی از خط امام(ره) با دشمن‎ترین دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل دست دادند اما جرم این ملت چیست که باید این همه شهید و کشته بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون در اوج تحریم قرار داریم متذکر شد: صادرات را از ایران منع کردند، ایران را تحریم کردند و بوش اعلام کرده که باید تمام ملت ایران را از بین ببریم.

نبویان به دو دلیلی که دشمن در ایجاد تحریم به ملت ایران وارد کرده است اشاره کرد و افزود: از عصر رنسانس به بعد دنیای مدرن انحصارهایی را به وجود آورد و این انحصارها در زمینه‎های پزشکی، تکنولوژی، هسته‎ای، هوا فضا، سلول‎های بنیادی بوده است و ملت ایران آنقدر در این زمینه‎ها رشد کرد و این انحصارها را شکست و دشمن به مقابله با ایران پرداخت اما همه می‎دانیم که این دلیل اصلی نبوده است چرا که پاکستان نیز از این پیشرفت‎ها برخوردار بود.

وی ادامه داد: عزت کشور ما در ایران، پول و خاک نیست بلکه مشکل دنیای مدرن، با اسلام و اندیشه اسلامی است اینکه سیاست دنیا و اقتصاد دنیا با مدیریت اسلامی اداره شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در مقابل همه دنیا یک تنه ایستاده است اظهار داشت: دشمنان فقط اسلام مدنظرشان است بنا به فرموده مقام معظم رهبری دشمن از ایران هستهای نمیترسد بلکه از ایران اسلامی میهراسد دشمن میخواهد مکتب امام صادق (ع) را از ما بگیرد اما ملت ایران همواره ثابت کرده که ذرهای در مقابل دشمنان کوتاه نخواهد آمد.