شیطنت رویترز در نقل سخنان سردار جعفری

سرویس بین الملل افکارنیوز

- رویترز طی گزارشی از نشست خبری صبح امروز سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، به نقل از جعفری نوشت: سپاه پاسداران انقلاب کمک های غیر نظامی به سوریه می کند و اگر سوریه مورد حمله قرار بگیرد ممکن است ایران نیز وارد جگ نظامی شود.

رویترز افزود: این سخنان جعفری نخستین تایید رسمی این مطلب است که در نا آرامی های سوریه که از ۱۸ ماه شروع شده است، ایران حضور نظامی در سوریه داشته است و در سرکوب این ناآرامی ها هزاران نفر از مردم سوریه کشته شده اند.

غرب و مخالفان حکومت اسد از همان ابتدا بر این عقیده بودند که ایران حضور نظامی گسترده ای در سوریه داشته و سربازان نظامی ایران در خاک سوریه حضور دارند اما ایران همیشه این ادعا را رد می کرده است.

رویترز با شیطنتی آشکار عملکرد غیر نظامی نیروهای سپاه در سوریه را ندید گرفته و به صورت تلویحی سپاه را در کشتار سوریه شریک دانسته است.

سردار جعفری در نشست خبری بر این موضوع تاکید کرد که ایران حضور و فعالیت نظامی در سوریه نداشته اما رویترز به زعم خود از صحبت های سردار جعفری نتیجه گیری کرده و این صحبت ها را اولین تایید رسمی برای حضور نظامی در سوریه تلقی کرده است.

رویترز به نقل از ایسنا افزود: جعفری در این مصاحبه گفته است تعدادی از نیروهای قدس در سوریه حضور دارند اما این حضور یک حضور نظامی نیست.

جعفری به این نکته اشاره نکرد که چه تعداد از نیروهای قدس در خاک سوریه حضور دارند اما تاکید کرد ماموریت آنها کمک های فکری و مشورتی است؛ ایران همیشه از حکومت بشار اسد حمایت کرده است و سوریه را از حلقه های اصلی مقاومت در برابر اسرائیل و عربهای سنی می شمارد.

رویترز با رویکرد تفرقه اندازی هم رژیم صهیونیستی و هم عرب های سنی را در مقابل ایران قرار داده و سوریه را شریک ایران در این امر دانسته است در صورتی که ایران چه از نظر سیاسی و چه از نظر مذهبی هیچ وقت عرب ها و سنی ها را در مقابل خود ندانسته بلکه در کنار خود دانسته است.

رویترز در ادامه به نقل از سردار جعفری گفته:من صریحا اعلام می کنم اگر سوریه مورد حمله قرار بگیرد ایران نیز ممکن است وارد جنگ شوداما این در مجموع به شرایط بستگی دارد.

رویترز در این گزارش برای اثبات کمک نظامی ایران به سوریه به ادعای بدون مدرک آمریکا استناد کرده و ذهن مخاطب را تحت تاثیر این نکته قرار می دهد.

مقامات آمریکایی در این ماه عراق را متهم کردند به ایران در انتقال تسلیحات نظامی و تجهیزات جنگی به سوریه کمک رسانده است اما مقامات عراقی این اتهام را نپذیرفتند.

رویترز خاطرنشان کرد که تحلیلگران معتقدند حذف سوریه باعث تضعیف ایران در مقابل اسرائیل و همچنین از دست رفتن پایگاه مهم حزب الله می شود.