به گزارش افکارنیوز، کیهان نوشت: مدیر شبکه ماهواره ای تعطیل شده هما و از اصلاح طلبان مقیم خارج کشور، نوشت: اظهارات فرمانده کل سپاه در جلسه مطبوعاتی بدون تردید تا آن درجه حائز اهمیت بود که در کوتاه ترین زمان ممکن توانست بر صدر خبرگزاری های جهان قرار بگیرد.
داریوش سجادی در وبلاگ خود با اشاره به اظهارات سرلشکر جعفری مبنی بر اینکه حضور سپاه قدس در سوریه فکری و مشورتی است نه نظامی نوشت: در عرف سیاسی - نظامی طی یک بحران بین المللی زمانی که یک کشور حضورش در کنار یک طرف منازعه را رسماً و علناً اعلام می کند چنین امری معنایی خاص و مهم را در خود مستتر دارد. این معنا چیزی نیست جز آنکه کشور مزبور در منازعه موجود با موفقیت بر منازعه مسلط شده است.

وی اضافه کرد: در واقع سردار جعفری به نمایندگی از جمهوری اسلامی بعد از یک سال و نیم چالش سنگین در کنار سوریه و در مقابل جبهه متحد آمریکا و انگلستان و عربستان و قطر و ایضاً اسرائیل اینک با اعلام رسمی و علنی مشارکت در سوریه «ولو در حد مشاوره دادن به دمشق» در حال دادن این پیغام است که «ما موفق شدیم بعد از نبرد و دسیسه سنگین جبهه مقابل نهایتاً توازن قوا را در بحران سوریه به نفع خود بر هم بزنیم.»

سجادی در ادامه خاطرنشان می کند: با این ترتیب چنانچه ایران توانسته بحران سوریه را بنفع خود مختومه نهائی کند در آن صورت بعد از جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل و نبرد ۲۲ روزه حماس که در هر دو آنها ایران بیشترین اعتبار را از پیروزی سیدحسن نصرالله و اسمائیل هنیه کسب کرد، این سومین و بزرگترین پیروزی تهران در منطقه در مصاف با جبهه متحد اسرائیل و آمریکا و انگلستان خواهد بود.

همزمان یک روزنامه چاپ لندن از پیغام برخی دولت های اروپایی به سوریه برای بازگردان سفرای خود خبر داده است.
روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت های اروپایی که به امید تغییر نظام حاکم بر سوریه، سفرای خود در این کشور را فراخوانده و فعالیت سفارتخانه های خود را به حال تعلیق درآورده بودند، اکنون در فکر بازگشت آبرومندانه به دمشق هستند.

این روزنامه به نقل از یک منبع مطلع نوشت: مقامات دمشق در روزهای اخیر، اخباری را از محافل دیپلماتیک اروپایی دریافت کرده اند که براساس آن، شماری از کشورهای اروپایی به فکر بازگشایی سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک خود در دمشق هستند.

القدس العربی افزود: اغلب کشورهای اروپایی سفارتخانه های خود را با این تصور که حکومت سوریه در حال سقوط است، تعطیل کردند تا به خیال خود پس از تسلط مخالفان بر دمشق، بازگردند؛ اما اکنون از سقوط نظام ناامید شده اند و در فکر بازگشت هستند.

منبع مطلع القدس العربي در تأييد گفته خود، به تغيير لحن كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در روزهاي اخير اشاره كرد كه گفته است در حال حاضر نظام ديگري نمي تواند جايگزين حكومت اسد شود.