افكار نيوز - يك كارشناس هواشناسي فرانسه اعلام كرد كه رويدادهاي جاري در پاكستان و روسيه دو پديده طبعيي كاملا استثنايي هستند.

به گزارش افکار ایرنا نوشت: روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد که، پاسکال اسکاوینز، مسوول بخش پیش بینی شبکه هواشناسی فرانسه رویدادهای جاری در روسیه با گرمای بالای ‪ ۳۸‬درجه سانتیگراد و بارانهای شدید موسمی و سیل در پاکستان را دو پدیده طبیعی استثنایی و منحصر به فرد دانست.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که افزایش دما در روسیه و بارش باران های شدید و موسمی در پاکستان هیچ ارتباطی از نظر آب و هوایی با یکدیگر ندارند، در پاسخ به این سووال که چرا روسیه شاهد گرمای شدید است و آیا این یک پدیده غیر معمول است؟ گفت: روسیه این روزها با وضعیت جوی بسته رو به رو است.

این کارشناس فرانسوی ادامه داد: وضعیت جوی بسته به این معنا است که بهبودی در آن صورت نخواهد گرفت و شاهد وضعیت بهتر نخواهیم بود. سامانه ای که در سراسر کشور روسیه حاکم شده است کاملا ایستا می‌باشد و جابجا نمی شود و موجب تراکم هوای گرم در ارتفاع بالا شده است که دمای گرما خشک و هوای آفتابی تند را بهمراه داشته است.

این کارشناس بخش هواشناسی فرانسه تصریح کرد که این شرایط کاملا منحصر بفرد است و از گرمای تابستانی فراتر رفته است و از ژوییه گذشته تقریبا سراسر روسیه را در برگرفته است.

وی افزود: دمای شهر مسکو در این روزها به میران ‪ ۱۰‬درجه سانتیگراد از وضعیت معمولی خود بالاتر رفته و در برخی روزها از جمله ‪ ۲۹‬ژوییه گذشته به ‪ ۳۹‬درجه سانتیگراد افزایش یافت که از سا ل‪ ۱۹۲۰‬میلادی تاکنون سابقه نداشته است.

این کارشناس فرانسوی در پاسخ به این پرسش که آیا رابطه‌ای بین گرمای هوا در روسیه و سیل و باران در پاکستان دیده وجود دارد گفت: هیچ ارتباطی میان این دو پدیده نیست و آنچه را که ما این روزها در پاکستان شاهد آن هستیم پدیده‌ای است که تاکنون هرگز دیده نشده است.

/ ب.