دفاع سخت احمدی نژاد از مشایی

دكتر محمود احمدي نژاد امروز تمام قد در مقابل منتقدان صحبتهاي اخير مشايي خود ايستاد و ضمن دفاع سرسختانه از وي گفت:مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور است و بنده ايشان را فردي مؤمن به نظام جمهوري، ارزشهاي انقلابي ملت ايران، انساني ولايي و مؤمن به خط ولايت و پاك ميشناسم

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی‌ها برای چسباندن وصله دنبال فرصت هستند، افزود: بنده نیز این نکته را گفتم که ایران یک مکتب و فرهنگ است؛ چرا که در حال حاضر ایران را به عنوان یک نژاد و یک جغرافیا نمی‌شناسند بلکه ایران را به عنوان پرچمدار ایجاد تمدن آینده بشر می‌شناسند و ایران را نیز از آن خود می‌دانند.

وی با اعلام اینکه ملت‌ها با پیشرفت‌های ایران خوشحال می‌شوند، تصریح کرد: هر کدام از اعضای دولت به یک زبان این حقیقت را بیان می‌کنند که این موضوع نشاندهنده تقدیر از ملت ایران و اسلام است.

رئیس‌جمهور گفت: چرا برای کشور مسئله‌سازی می‌کنند اگر این موضوع را قبول ندارند آن را رد کنند و آن را به مسئله‌های اصلی و مناقشه سیاسی تبدیل نکنند.

احمدی‌‌نژاد دولت نهم و دهم را دینی‌ترین دولت در بعد از انقلاب خواند و اظهار داشت: بالاترین فداکاری را دولت نهم و دهم از رئیس‌جمهور، رئیس دفتر و بقیه اعضای دولت انجام داده‌اند و آن برای اسلام نابی است که در این سرزمین منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم ایرانی هستیم اما نه نژاد ایرانی بلکه افتخار می‌کنیم که کانون اندیشه و فرهنگ انسان الهی ایران است.

رئیس‌جمهور، ملت ایران را اینگونه مورد خطاب قرار داد: ملت ایران ملتی است که در دوام فرهنگ انسانی در جهان نقش اولیه را ایفا می‌کرده و این نقش وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان شانه خود را از برپایی عدالت، یگانه‌پرستی و صلح جهانی خالی کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بگذارید فضای زیبای آزادی که در جامعه حاکم است، گسترش یابد، اظهار داشت: اگر کسانی فکر می‌کنند برخی موضوعات نباید علنی گفته شود، می‌توانند از آقای مشایی دعوت کنند و با یکدیگر مناظره و گفت‌وگو کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه برخی‌ها می‌خواهند هر چیزی را به یک دعوا تبدیل کنند، ادامه داد: برخی‌ها به دنبال آن هستند که توطئه‌های آمریکا و تحریم غیرقانونی و همراهی‌های برخی را با دشمنان دسته دوم و دسته سوم تبدیل کنند.

وی مسئله اصلی و اول کشور را ساختن کشور عنوان کرد و افزود: نباید صفوف ملت از یکدیگر جدا شود و آدرس اشتباهی دهند در حالی که صفوف ملت ایران به هم چسبیده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: افرادی که در مقابل ملت ایستاده و قیام کرده‌اند آنها را کنار بگذارند و در گوشه و کنار دولت به دنبال بهانه‌جویی باشند و آن را به جایی ببرند که دولت را کافر عنوان کند.

رئیس‌جمهور با اعلام خبری مبنی بر اینکه آقای مشایی نقدها را می‌پذیرد، درخواست کرد در هر جایی که صاحب‌نظر است به مناظره بنشینند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید هر کسی تحلیل و نظریه ‌خود را اعلام کند، ‌افزود: این رفتار بدی است که فردی اظهار نظر می‌کند و آن را به یک خط‌کشی و دعوا در جامعه تبدیل می‌کنند. در حالی که در جامعه ما هیچ گونه دعوایی وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر کسی نظریه مخالف دارد باید آن را مطرح کند، تصریح کرد: روی آقای مشایی حساسیتی را به‎وجود آوردند که این حساسیت عادی نبوده و غیرعادی است؛ چرا که هر مطلبی که ایشان بیان می‌کند و آن را نیز دوباره توضیح می‌دهد توضیح آن را قبول نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما در آزادترین نظام دنیا یعنی جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی فکری است. به همین منوال باید همگان کمک کنند نظریه‌های مخالف و موافق گفته شود.

وی ادامه داد: ایران بالاترین نقش را در تدوین و ترویج اسلام ناب دارد. نقش ایران نقش یگانه است و این موضوع ملی‌گرایی معنا نمی‌دهد بلکه این شکر کردن خدا و قدر نعمت را دانستن است.

رئیس جمهور این موضوع را باعثتذکر به مسئولین عنوان کرد و افزود: زمانی که فردی از ملت ایران تعریف می‌کند به معنای آن است که ملت‌ ایران مسئولیت‌های سنگین‌تری دارد. به همین دلیل آقای مشایی همواره این موضوع را تأکید می‌کند و می‌گوید مسئولیت ما سنگین‌تر است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر ملتی ظرفیت‌های بالا و سابقه بیشتری دارد، بیانگر آن است که مسئولیت‌های سنگین‌تری به‏عهده مسئولان آن کشور است، ‌ خاطرنشان کرد: باید بین نظریه‌های فکری با بحث‌های سخیف باندبازی اختلاف قائل شویم.

وی با اشاره به اینکه نقش ایران در ترویج اسلام و رشد و بالندگی اسلام یک نظریه است، ابراز داشت: اسلامی که در حال حاضر ایران به دنیا عرضه می‌کند، باید دانست که ویژگی‌های آن چیست؟ به همین دلیل بحثسیاسی و محکوم کردن و از این نوع دست‌ها نیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به تعاریف شهید مطهری از ایران خاطرنشان کرد: شهید مطهری چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام بالاترین تعابیر را از ایرانیان و ملت ایران کرده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برخی‌ها به قبل از اسلام حساسیت دارند که این موضوع را نیز ما هم قبول داریم چرا که به حکومت‌های قبل و بعد از اسلام ایراد داریم. در قبل از جمهوری اسلامی یک دوره صفویه آمده و در آن حکومت خدماتی انجام داده است اما قبل و بعد از آن کدام یک از حکومت‌ها را قبول داریم؟

وی با اشاره به حکومتی‌های آل بویه و غیره آنها را جزو حکومت ایران ندانست و خاطرنشان کرد: یک ملت رودخانه جاری در تاریخ است اگر یک ملت دارای برجستگی‌هایی نبود اسلام را به راحتی قبول نمی‌کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان مشایی مبنی بر اینکه ملت ایران با فرهنگ بود به همین دلیل اسلام را پذیرفت، ‌افزود: برخی‌ها می‌گویند چرا این نکته را می‌گویید؟ بگویید ملت ایران بی‌فرهنگ است که باید جواب داد این چه حسنی است که آن حکومت بی‌فرهنگ اسلام را پذیرفت. آیا این موضوع به نفع اسلام است یا به ضرر آن؟

احمدی‌نژاد گفت: برخی از حکومت‌ها مانند ساسانیان در ایران حکومت کرده و آن را به ویرانه تبدیل کرده است. آیا آنها ملت ایران محسوب می‌شوند؟ به همین دلیل ملت ایران تا زمانی که به خود آمدند آن حکومت‌ها را کنار گذاشت.

وی خواستار شد که اجازه دهند در سطح جامعه به نظریه‌ها پرداخته شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از فردی که این موضوع را نقد کرده بود، پرسیدم: آیا سخنان آقای مشایی را خوانده‌اید؟ گفت خیر. به همین دلیل این موضوع بد است و باید نظریه خوانده شود و سپس مورد نقد واقع شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه مشایی از نقدها استقبال می‌کند، افزود: دولت فضای نقد را صد در صد باز گذاشته اما بسیاری از مطالبی را که از حوزه نقد خارج می‌شود پاسخ نمی‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه حرف مشایی و دولت یکی است و ایشان نیز همان حرف‌ها را بیان می‌کند، تصریح کرد: ایشان ادبیاتش متفاوت است به همین دلیل ما ملت ایران را ملتی مؤمن و اثرگذار می‌دانیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران همیشه یگانه‌پرست بوده و بت‌پرست نبوده است، ‌گفت: ملت ایران به دلیل آنکه ملتی با تراز بالا بوده، اسلام را پذیرفته و بعد نیز بالاترین خدمات را به اسلام ارائه داده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران و اسلام در حال حاضر یکی هستند، ‌خاطرنشان کرد: زمانی که نام ایران آورده می‌شود بیانگر اسلام است و زمانی که اسلام از زبان رانده می‌شود یعنی ایران.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تصویر حقیقی اسلام در ایران متجلی شده است نمی‌خواهیم بگوییم دیگران مسلمان نیستند. مسلمانی یک بحثاست و اسلام بحثدیگری است.

احمدی‌نژاد گفت: پایگاه هستی اسلام اینجا است چرا که پیامبر گرامی فرمود ایرانیان می‌آیند و پرچم اسلام را بلند می‌کنند.

وی به فرمایشات علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمود هر جایی که ایران گفته می‌شود یعنی اسلام؛ ایران و اسلام با هم عجین بوده و کسی که کلمه ایران را به زبان آورد بیانگر ملی‌گرایی بودن نیست.

رئیس‌جمهور در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: ملی‌گرایی یعنی آنکه کسانی با نام ایران پشت جبهه رزمندگان را در برابر صدام خالی می‌کردند و به نام ایران با دشمنان ایران همکاری می‌کردند به همین دلیل آنها را ایرانی و علاقمند به ایران نمی‌دانیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملی‌گرایی‌ترین ملی‌گراهای واقعی در ایران مومنان خداپرست هستند، ‌خاطرنشان کرد: آنها افرادی هستند که سرزمین ایران را در خدمت اسلام می‌دانند و برای آن فداکاری می‌کنند.

امروز تنها کانونی که در دنیا هم حکومت و هم ملت با یکدیگر زیر پرچم توحید ایستاده، ایران است و نمی‌توان آن را نفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای نفی آن می‌توان دلیل و استدلال آورد، گفت: این موضوعات بحث‌های نظری مستمر است و آیا آنها باید به مسئله اصلی کشور و جبهه‌ بندی تبدیل شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این موضوع در جمعی بحثشده و فرد نقدکننده می‌تواند در همان جمع آن را نقد کند.