وزیر اقتصاد هر روز به مجلس می‌آید و می‌رود

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی اخطاری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اخطار بنده در رابطه با سؤال آقای نادران از وزیر اقتصاد است.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما گفتید که چون آقای حسینی عضو مجمع عمومی بانک مرکزی است پس باید در رابطه با موضوع مطرح شده پاسخگو باشد؛ البته آقای نادران هم حرف درستی زده و کسی در این موضوع شکی ندارد؛ اما اینکه ما این بحثرا مطرح کنیم مثل این است که امروز به جای وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و بازرگانی را هم می‌توانستیم دعوت کنیم.

تاجگردون ادامه داد: اینکه یک نفر در دولت حرفی زده و بخواهیم به واسطه این سخن یک نفر دیگر را به مجلس بیاوریم، روال درستی نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر ما ۲ راه بیشتر نداریم یا تمامی وظایف حوزه قوه مجریه را در حدود وزرایی بگنجانیم که پاسخگوی قانونگذار باشند یا اینکه افرادی که در قوه مجریه اظهار نظر می‌کنند را به نحوی پاسخگو کنیم.

وی اضافه کرد: البته وزیر اقتصاد که هر روز به مجلس می‌آید و می‌رود ولی به نظر بنده باید اصل موضوع را درست کنیم.

لاریجانی در پاسخ به اخطار تاجگردون گفت: از لحاظ قانون اساسی معلوم نیست که بتوانید اصل موضوع را درست کنید، چرا که تصویر شورای نگهبان چیز دیگری است.

وی افزود: اینکه وزیر اقتصاد مسئول کلیت اقتصاد کشور است و یک بعد آن هم مسائل ارزی است تردیدی وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: وزیر اقتصاد هم در بانک مرکزی و هم در سایر بانک‌ها نقش دارد، هر چند که رئیس بانک مرکزی را وزیر نصب نمی‌کند ولی به عنوان یک فرد تاثیر گذار محسوب می‌شود.

لاریجانی گفت: نفس مسئولیت وزیر اقتصاد مهم است و اینکه به مجلس می‌آیند هم بخشی از پروسه دموکراسی است، البته وزیر لطف می‌کند و به مجلس می‌آید و خانه ملت خانه خودشان هم است.

وی اضافه کرد: حضور وزراء در مجلس بخشی از پروسه دموکراسی است و البته وزیر اقتصاد سخنگوی اقتصادی دولت هم هست.