به گزارش افکارنیوز،محمد زارع فومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شرط‌گذاری اصلاح‌طلبان برای ورود به عرصه انتخابات را کار اشتباهی دانست و گفت: جریان اصلاح‌طلبی معتقد است ما هیچ شرط و شروطی نداریم و شرط‌گذاری برای کسانی است که معتقد به نظام نیستند.

وی با بیان اینکه نظام برای هیچ کس فرش قرمز پهن نمی‌کند و بحثچراغ سبز و یا چراغ قرمز در مقابل اصلاحات معنی ندارد، تاکید کرد: اصلاحات منتظر چراغ سبز هیچ کس نیست؛ شرط و شروط گذاری جفای به انقلاب است و همه باید تابع قانون باشیم.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در واکنش به این موضوع که " اصلاح‌طلبان قبل از شروع هر کاری برای انتخابات یازدهم، باید مواضع خود را در برابر فتنه ۸۸ با شفافیت اعلام کنند، ‌ گفت: بهتر است در این مورد بزرگان اصلاحات اعلام موضع کنند.

زارع فومنی در این‌باره افزود: ما با تندروی مخالفیم، افراط و تفریط به اصلاحات ضربه می‌زند، همه باید معتدل و تابع قانون باشیم.

وی با بیان اینکه تندروی‌ها و حرکات افراطی باعثضربه زدن به اصلاحات شده‌ است، گفت: ‌ من معتقدم در اصلاحات دو طیف وجود دارد، یک طیف میانه‌رو که معتقدند در داخل نظام و در چارچوب قانون اساسی می‌توان و باید کار کرد؛ طیف دوم افراطیون هستند که معتقد به تغییر در قانون اساسی هستند، ‌ اینها خواسته‌های متکبرانه دارد و این تکبر در مسائل سیاسی آسیب‌زاست.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات ضمن تاکید بر ضرورت نقد جناح اصلاحات گفت: باید مشخص شود چه عواملی باعثشد، اصلاحات به جایی برسد که امروز اصولگرایان برایشان تعیین تکلیف کنند که به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند یا نکنند.

زارع‌ فومنی درباره ضرورت نقد موشکافانه اصلاحات قبل از ورود به انتخابات عنوان کرد: ‌ انتقادات زیادی به اصلاحات وارد است؛ اینها باید آسیب‌شناسی شود و ما مدت‌هاست که بر ضرورت یک بررسی موشکافانه در جریان اصلاحات تاکید کرده‌ایم.

وی همچنین تاکیدکرد: اولویت ما انتخاب یک اصلاح‌طلب میانه‌رو، معتقد به نظام و چارچوب دار است، ‌ که بتواند به خوبی با قانون اساسی کار کند.

زارع‌ فومنی با بیان اینکه ورود بزرگان اصلاحات در انتخابات باعثتنش‌های زیادی در این عرصه خواهد شد، گفت: باید از تجربیات کسانی که سالها کار کرده‌اند، مثل آقایان خاتمی، هاشمی و ناطق نوری استفاده شود؛ اما این افراد باید اجازه دهند نیروهای جدید و پرانرژی که قدرت و توان اداره کشور را دارند به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات اعلام کرد: اصلاح‌طلبان یک کاندیدای طلایی دارند که به وقتش معرفی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اکثر اصلاح‌طلبان در مورد این کاندیدای طلایی به جمع‌بندی رسیده‌اند، ‌ تاکید کرد: شک نداشته باشید این کاندیدای طلایی یک چهره جدید خواهد بود.
زارع فومني در پايان با تاكيد براينكه اين كانديدا بايد بتواند نيروهاي معتدل دو جناح را جذب كند، خاطرنشان كرد: رئيس جمهور آينده ايران چه اصلاح طلب و چه اصولگرا بايد بتوانند دولت وحدت ملي را شكل دهد كه همه نيروها در آن مشاركت داشته باشند؛ متاسفانه در دولت قبلي اين چنين نبود و به همه نظرات توجه نميشد.