امروز فرهنگ نجات بخش کشور، فرهنگ جهاد و شهادت است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از تهران سما، شهردار تهران گفت: تنها فرهنگ نجات بخش کشور در هر عرصه ها چیزی جز فرهنگ جهاد و شهادت نیست، که هم عزت ما را در دنیا نگه می دارد و هم آخرت ما را تضمین می کند.

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم یادواره سردار شهید عبدالحسین برونسی که شب گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: در دیدار و گفتگویی که با جمعی از خانواده شهدا داشتم، همسر یکی از شهدا از من سوال کرد که آیا در این روزها و شب هایی که می گذارنید و کار و تلاش می کنید به یاد شهدا می افتید و از آنها کمک و یاری می خواهید؟

وی افزود: به ایشان این گونه گفتم که همه وجود ما و همه سختی ها و تلخی هایی که امروز در مسیر پر مشقت کارمان و در این فضای سختی که بر همه ما حاکم است، جز به عشق دوستان و هم رزمانمان قابل تحمل نیست. اگر با ذره بین هم دور خودمان را بگردیم یاران با وفایی مانند شهید چراغچی که اوج اخلاص و خون دل خوردن و صبر بود پیدا نمی کنیم. به ایشان گفتم که هنوز گرمی دست شهید چراغچی که بعد از عملیات بدر در بیمارستان بستری بود و دست مرا گرفت، در وجودم هست.

شهردار تهران با بیان این که ما واقعا خدا باوری و اخلاص را از شهید برونسی آموختیم گفت: درست است که من مدتی فرمانده بودم اما بسیاری از شهدا مانند شهید چراغچی، شهید نظر نژاد، شوشتری و… بر من فرماندهی کردند. من در دوران جنگ بسیجی یکایک این ها بودم و این بزرگی این مردان را می رساند که من روزی شاگردشان بودم و زیر دست شان بودم و کار از آنها یاد گرفتم. ما این اخلاص و گذشت را از شهید برونسی یادگرفتیم. ما شجاعت را از شهید نظرنژاد آموختیم. ما مدیریت را از شهید محمد زاده یادگرفتیم.

وی با تاکید بر این که ما صبر و گذشت و مقاومت و آرامش را در زندگی از شهید شوشتری یاد گرفتیم اظهار کرد: هر موقع احساس ناآرامی می کردیم، وقتی با شهید شوشتری مواجه می شدیم راهی جز آرام شدن نداشتیم. اوضاع به هم ریخته اما وجود این شهید بزرگوار به همه ارامش می داد چون مانند یک کوه می ایستاد.

وی افزود: ما کم حرفی و پرکاری را از شهید غزنوی یاد گرفتیم. ما عدم دلبستگی به دنیا را از شهید فاضل الحسینی یاد گرفتیم.

قالیباف گفت: شهید کاظمیان حتی در روزهایی که داشت شهید می شد در عملیات کربلای ۵، دو چیز همیشه در وجودش برجسته بود یکی محکمی یکی نظم و انضباط.

شهردار تهران با تاکید براین که ما همیشه از شهدا کمک می خواهیم گفت: همه باور ما این است که عاقبت به خیری ما فقط در تداوم راه شهدا است و از خدا هم می خواهیم ما را لحظه ای به خود وامگذارد و توفیق دهد راه شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم. چرا که فرهنگ نجات بخش کشور در هر عرصه ای جز فرهنگ جهاد و شهادت نیست. باور ما بر این فرهنگ است که ما را در صراط مستقیم قرار می دهد و هم عزت ما را در دنیا نگه می دارد و هم آخرت ما را تضمین می کند و هرگونه خلل و جز این مسیر حتما راه باطلی است که یا باید ذلیل دست دنیا مداران و مستکبران شویم و یا عاقبت به خیری را از دست بدهیم.

شایان ذکر است در این مراسم از خانواده شهیدان عبدالحسین برونسی، نورعلی شوشتری، محمد حسن نژاد، رجب علی محمدزاده، ولی الله چراغچی، نورالله کاظمیان، سید حسین فاضل حسینی و گل محمد غزنویی تجلیل شد.