مصاحبه خواندنی مشایی با ایرنا

افكار نيوز -اسفنديار رحيم مشايي امروز چهارشنبه در جمع كاركنان ايرنا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران اين رسانه در خصوص مسايل پيرامون خود پاسخ داد.از وي درباره سخنانش در خصوص مكتب ايراني ،مرتاض 400 ساله ،سخنان سرلشكر فيروز آبادي و ... سوال شد و او به آنها پاسخ داد كه در ادامه مهمترين بخشهاي اين مصاحبه مفصل را مي خوانيد
عده ای در تلاش هستند تا بر ضد دولت شبهه ایجاد کنند
مشایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تلاش عده ای در داخل و خارج از کشور برای ناکارآمد جلوه دادن دولت گفت: این عده تلاش دارند علیه دولت دروغ بگویند و شبهه ایجاد کنند، این تلاش ها علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار طبیعی است چراکه اقدام بزرگی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون معادلات جهان تغییر یافته است‌، گفت: ملت های آزاده تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته اند، آیا نباید انتظار داشت گروه هایی سعی در القاء شبهه علیه ایران و خالی کردن دل مردم داشته باشند.

همایش ایرانیان مقم خارج
رییس دفتر رییس جمهور در خصوص همایش ایرانیان مقم خارج نیز گفت: این گردهمایی موفق به گونه ای با شکوه برگزار شد و به هنگام سخنرانی رییس جمهور، متخصصان ایرانی مقیم خارج بارها ایشان را مورد تحسین قرار دادند.
وی گفت: بسیاری اعتقاد داشتند که متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور امکان ندارد به ایران بیایند چرا که آنها علاقه ای برای بازگشت به کشور نداشتند.
مشایی در پاسخ به اعتراض مخالفان برگزاری گردهمایی نخبگان مقیم خارج از کشور پرسید: آیا نباید موفقیت این گردهمایی را درک کنیم؟ یک انسان معمولی نیز این مساله را درک می کند.
رییس دفتر رییس جمهور افزود: بسیاری هزینه برگزاری این اجلاس را کلان و آن را ۸۰۰ میلیارد برآورد کرده اند اما از آوردن اینکه این هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال و یا ۸۰۰ میلیارد تومان است خودداری کرده اند.
جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور افزود: من در زمینه دعوت افراد متخصص دخالتی نداشتم و این دعوت بر عهده دبیرخانه بود که بر اساس آن برای شرکت های بزرگ صنعتی، دانشگاه‌ها، انجمن های علمی و ایرانیان متخصص حوزه های اقتصادی و اجتماعی سهمیه ای در نظر گرفته شد که ده هزار نفر برای شرکت در این گردهمایی بزرگ ابراز تمایل کردند.
وی گفت: با توجه به استقبال گسترده نخبگان ایرانی مقیم خارج یک کمیته علمی ۴۰ نفره برای انتخاب ۱۴۰۰ نفر از میان آنان برگزیده شد و من فقط یک هنرمند را برای شرکت در این گردهمایی پیشنهاد کردم.
رحیم مشایی درباره دعوت از هوشنگ امیر احمدی برای شرکت در گردهمایی بزرگ نخبگان و سخنان وی یادآور شد: مسئولیت گفته های وی متوجه خود اوست و به من ارتباطی ندارد اما کمیته علمی وی را دعوت نکرد زیرا ملاحظاتی درباره ایشان بود و اگر نظر مرا نیز می پرسیدند پاسخ منفی می دادم.

پاسخ مشایی به ادعای برخی سایت‌ها درباره مرتاض ۴۰۰ ساله
رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار برخی مطالب خلاف واقع علیه وی در پایگاه‌های خبری گفت: این عده سعی دارند من را ساحر معرفی کنند. می‌گویند فلانی نزد یک مرتاض ۴۰۰ ساله در هند می رود؛ حتی یکی از سایت‌ها که در نوشتن مطلب علیه من تخصص دارد، در این زمینه نوشته بود که آن فرد هندی جز مشایی، هیچ مقامی از دولت ایران را نمی‌پذیرد! البته من نمی دانم که این سایت مزاج این مرتاض وسن دقیق آن را از کجا فهمیده است؟
رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: نوشته‌اند " فلانی در یک مسیر به راننده و محافظان گفت که بایستید، پیاده شد، لابه لای درخت ها رفت بعد از مدتی لا به لای درخت ها گشت و سپس با حالتی آنچنانی داخل ماشین نشست و گفت که خدمت امام زمان رسیدم و با ایشان گفت و گو کردم. "
مشایی افزود: وقتی اینها را شنیدم خوشحال شدم زیرا دشمن به جایی رسیده است که در برابر حرف‌های ما مقهور شده و شکست خورده است و خود را ناامید می بیند و اکنون از این شیوه استفاده می‌کند و می‌گوید که فلانی اهل " ‌سحر و جادو جنبل و مرتاض و اینها است. "
وی گفت: حتی یکی از نمایندگان مجلس که آدم خوبی است و تحصیلات دانشگاهی هم دارد، در زمان حضور من در سازمان میراثفرهنگی و گردشگری از مدیر امور مجلس سازمان پرسیده بود که‌ آیا ماجرای مرتاض ۴۰۰ ساله واقعیت دارد؟!
مشایی اظهار داشت: وقتی این خبر به من رسید، بسیار ناراحت شدم چون معلوم شد اینها بی گدار به آب نزده‌اند و به آدم‌هایی که زمینه پذیرش این حرف ها را دارند، طمع کرده‌اند و به همین خاطر امروز یک نماینده با تحصیلات دانشگاهی چنین سوالی مطرح می‌کند!
رییس دفتر رییس جمهور با توضیح اینکه چرا برخی از مخالفانش به وی نسبت سحر و جادو می دهند، اظهار داشت: اینها می گویند چون هرچه علیه مشایی به رییس جمهور می گوییم، احمدی نژاد گوش نمی کند پس مشایی او را جادو کرده و مراد او شده است.
وی افزود: البته چون احمدی نژاد یک شخصیت برجسته اصولگرایی، متدین، در اوج تقوا و مبارزه و عدالت و خدمت هست، نمی‌توانند علیه او کاری کنند و هرچه دارند علیه مشایی می گویند اما احمدی‌نژاد به آنها گفته است که در اشتباه هستند و مشایی مورد اعتماد اوست.
مشایی تاکید کرد: اگر اینها علیه احمدی نژاد سخن بگویند، همه چیز را از دست می دهند زیرا خودشان هم بواسطه احمدی نژاد سر کار هستند وگرنه چه کسی اینها را انتخاب می کرد. اینها مرهون دوره مدیریت احمدی نژاد در شهرداری و دولت نهم هستند.
مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر احمدی نژاد از جریان اصولگرایی حذف شود چیزی در صحنه نمی ماند، اظهار داشت: احمدی نژاد پشتیبان رهبر عزیز در عرصه سیاست و مدیریت کشور است. رهبر معظم انقلاب در نقد منتقدین دولت در یکی از افطار های ماه رمضان فرمودند: شما که انتقاد می کنید، قبلا امتحان خود را پس داده اید.

برخی دنبال هوچی گری هستند
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه نوعی ادبیات هوچی گری در جامعه جا افتاده است، گفت: برخی می خواهند هوچی گر باشند و برخی هم متاسفانه نمی‌فهمند که هوچی گر هستند.
مشایی افزود: این افراد قبل از آنکه مساله را مطرح کنند، فوری دنبال جوسازی هستند و مدعی می شوند که مشایی مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی کرده است. از دیدگاه اینها لابد پیامبر این مکتب هم من هستم!
وی در پایان سخنانش خطاب به این گروه گفت که به نتیجه دلخواه خود نمی رسند.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: احمدی نژاد در برابر خواسته‌های ناصحیح و ناصواب آنها تسلیم نمی‌شود و چون نمی توانند علیه احمدی نژاد حرف بزنند، می گویند مشایی او را سحر کرده است.

من از خودم دفاع نمی کنم از اسلام دفاع می کنم
مشایی، نسبت سحر و جادو دادن به دیگران را روش مخالفان اسلام دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) هیچگاه نگفت که نگذارید طرف مقابل حرف بزند، گردش جمع نشوید، سراغش نروید چون سحر می کند در حالی که کفار به همه اعضای خانواده و مردم می گفتند گرد خانه محمد(ص) جمع نشوید چون او سحر می‌کند.
وی افزود: پیامبر آنها را متهم به سحر نمی کرد تا مردم بفهمند آنها چه می گویند و سپس نزد او بیایند تا بدانند چه می‌‌گوید. همین آمدن‌ها سبب شد که اسلام را بپذیرند.
مشایی با تاکید بر اینکه باید به صورت منطقی و علمی، سخنان طرف مقابل را نقد کرد، خطاب به تهمت زنندگان گفت: شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است که اگر مشایی سحر می کند، آن را باطل نمی کنید و چرا می‌ترسید؟ یعنی بین شما یکنفر هم پیدا نمی شود بتواند سحر مشایی را باطل کند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سال ها چه کار می کردید چه خواندید؟ چقدر عبادت کردید؟

سواد معیار و شاخص سنجش ندارد
مشایی به دیدارش با جمعی از خواهران طلبه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از این افراد به او توصیه کرده است که چون سواد ندارد، راجع به پیامبران سخنرانی نکند، اظهار داشت: نمی توان سواد داشتن یا نداشتن کسی را جز با سخنان وی سنجید. آنها زحمت نقد کردن حرف‌ها را به خود نمی دهند. اگر منطق آنها برای سواد داشتن درست باشد دیگر هیچ کس نباید حرف بزند زیرا اول باید اثبات کند که سواد دارد یا نه!
وی اضافه کرد: باید آدم ها حرف بزنند و بعد از آن معلوم شود سواد دارند یا نه. حال اگر کسی براساس معیار آنها خیلی سواد داشت اما حرف های غلط و انحرافی زد آن وقت چه باید کرد؟
مشاور رییس جمهور با رد این استدلال‌ها اظهار داشت: این استدلال و منطق را جوانان جامعه ما می شنوند و می فهمند. کسی که معتقد است آدم ها نباید حرف بزنند، در جامعه خریدار پیدا نمی کند.
وی خطاب به این افراد گفت: موقعیت خود را که امام و انقلاب به شما داده، قدر بشناسید.

علیه رییس جمهور نمی‌توانند اقدام کنند، من را هدف گرفته اند
رییس دفتر رییس جمهور خطاب به کسانی که علیه او جوسازی می کنند گفت: جرات ندارید حرف دلتان را بزنید لذا به من می تازید؛ پشت سر هم جلسه گذاشتید و گفتید که با رییس جمهور نمی شود در افتاد چون از محبوبیت بالایی برخوردار است و از جنس مردم است و مردم رییس جمهور را نادیده نمی گیرند تا ما را انتخاب کنند. آنها گفته‌اند چون نمی شود با رییس جمهور در افتاد، اگر مشایی را بزنیم، خود به خود به رییس جمهور هم ضربه زده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: این گروه مرتب در حال تبلیغ است که همه کارها دست مشایی است و با این کار به نتیجه دلخواه خود که همان ضربه زدن به مشایی برای ضربه زدن به رییس جمهور است، می‌رسند.
مشاور رییس جمهور اظهار داشت: آنها تا جایی پیش رفتند که بگویند مشایی رییس جمهور را " سحر " کرده است؛ برخی از این آقایان که مسوولیت هم دارند، نزد من آمدند و گفتند که پیش از ملاقات با شما به ما توصیه شده که مراقب باشیم زیرا مشایی سحر و جادو می کند.

من را تا مرز شرک و کفر بردند
وی با تاکید بر اینکه برخی مسایل مطرح شده پیرامون سخنرانی وی در خصوص مکتب ایرانی و اسلامی، حرف‌های او نیست، اظهار داشت: من در این سخنرانی درباره عظمت و نقش تاریخی ملت ایران سخن گفتم؛ از سهم ملت ایران در تاریخ برای توسعه توحید، ادبیات انسانی، عشق و محبت صحبت کردم. اسلام ایرانی و اسلام ایرانیان را اسلام حقیقی و ناب دانستم.
وی با طرح این سوال که " چه کسی برای نخستین بار موضوع اسلام ناب را مطرح کرد؟ " افزود: امروز همه که امام خمینی(ره) در برابر اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را مطرح کردند که منشاء آن در ایران عزیز است.
رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: اگر امروز از اسلام آمریکایی سخن بگوییم، معلوم است دامن چه کسانی را می گیرد؛ اگر امروز کسی از اسلام آمریکایی سخن به میان آورد، آیا ضد وحدت حرف زده است یا طرفدار وحدت است؟
مشایی در پاسخ به منتقدانش گفت: آیا من زحمات امام را خراب کردم؟ امام با طرح اسلام ناب و اسلام آمریکایی، نجات اسلام و نشر اسلام حقیقی برای جهان را دنبال می کرد بنابراین مکتب ایران، یعنی اسلام ناب، توحید واقعی و مکتب اهل بیت(ع).
مشاور رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه تبلیغات وسیعی در دنیا در حال انجام است تا چهره مخدوشی از اسلام به افکار عمومی جهان عرضه شود، اظهار داشت: کوچه های خاکی و پر از آشغال و سنگ و کلوخ، بچه های بدون کفش و لباس های تیره و خاکی با موهای ژولیده و چهره‌های عبوس و نگاه های ناامید، تصویری است که غرب از اسلام به دنیا ارایه می‌دهد.
مشایی افزود: از آنجا که دنیا ایران را می‌شناسد، ما باید به دنیا بگوییم که این تصویر درست نیست و به آنها اعلام کنیم که ایران مرکز تمدن عالم و پایه گذار اصلی فرهنگ و تمدن اسلام است و اگر می‌خواهند اسلام را جست و جو کنند، به ایران بیایند.
رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: من از عظمت ایران سخن گفتم تا دنیا بداند ملت بزرگ و متمدن ایران با پیشینه تاریخی، اسلام را با عشق پذیرفت نه با لشکر کشی! ایرانیان بزرگ و گوهرشناس بودند که گوهر را پذیرفتند و این مایه عزت برای ایران و اسلام است.
مشایی گفت: اینها، مرا تا مرز شرک و کفر بردند و گفتند که کفر گفته و دین اسلام را کنار گذاشته و دین جدیدی آورده است.
وی خطاب به منتقدانش درباره مکتب ایرانی اظهار داشت: کمی انصاف داشته باشید زیرا انسان انتظار ندارد که کافر چنین اظهاراتی داشته باشد چه رسد به شما که ادعای مسلمانی درجه یک را هم دارید. / ص