به گزارش افکارنیوز، علیرضا کریمی دبیر سیاسی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور در گفتوگو با فارس، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ورود مهدی هاشمی به کشور گفت: طی تحقیقاتی که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی انجام داده و فیلمهای صداوسیما در ایام فتنه ۸۸ مشخص شده که مهدی هاشمی در حوادث بعد از انتخابات از نیروهای فعال بوده است.

وی افزود: سفر مهدی هاشمی به لندن و عدم محاکمه وی انتظارات دانشجویان و آحاد جامعه را از قوه قضائیه بالا برده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به موضع‌گیری‌های متفاوت قشر‌های مختلف جامعه در رابطه با حضور مهدی هاشمی در کشور تصریح کرد: مردم خواستار محاکمه هر چه سریع‌تر مهدی هاشمی هستند، ولی برخی از سیاسیون خواستار محاکمه و برخی سعی دارند با حضور مهدی هاشمی در کشور معامله‌ایی را انجام دهند تا به اهداف خود دست یابند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در شرایط فعلی در امتحان حساس و سختی قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه رئیس قوه قضائیه گفت اهل تسامح و تساهل حتی با خانواده خود نیست، دانشجویان انتظار دارند محاکمه مهدی هاشمی هر چه سریعتر انجام شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: از قوه قضائیه انتظار می‌رود اگر حکمی صادر شد، حتما اجرا شود و مانند قضیه فائزه هاشمی نباشد که پس از صدور حکم، وی از ایران خارج شود.

کریمی همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه باید وی را تا پایان محاکمه ممنوعالخروج کند، تا از این طریق از خروج مهدی هاشمی جلوگیری شود.