ايرنا در ستون "زمزمه" خود خبري را به نقل از مدير اداره همکاريهاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در خصوص مسلمان شدن "هنريك برودر" - روزنامهنگار و نويسنده نشريه آلماني اشپيگل و نويسنده پرفروشترين کتاب سال آلمان در سال ۲۰۰۷ و برنده جايزه کتاب سال اين کشور با نام بشتابيد.. اروپا تسليم ميشود -درج كرده و نوشته است :"حبيب قهرماني" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم گفت: چند روزي است خبر مسلمان شدن "هنريک برودر از دور و نزديک شنيده ميشود.
وی ادامه داد: به عنوان یک مبلغ بین‌المللی از گرایش روزافزون مردم جهان به اسلام خوشحالیم و آرزو داریم که قلب همه انسانهای جهان سرشار ازمحبت قرآن و عترت شود اما مسلمان شدن
" هرنیک برودر " را نباید زیاد جدی گرفت.
قهرمانی گفت: برودر نویسنده یهودی لهستانی الاصل ساکن آلمان است که به اصطلاح پدرومادرش او از هولوکاست و کشتار یهودیان در آلمان جان سالم به در برده و اخیرا خبر مسلمان شدن اواعلام شده است ولی برخی نهادها در صدور پیام تبریک در این زمینه، باید با دقت و حوصله بیشتری عمل کنند.
وی اظهار داشت: برودر روزنامه نگاری فعال در عرصه حمایت از اسرائیل و ضدیت با اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران است که با نوشتن مقالات متعدد نیت خود را در این زمینه ظاهر ساخته است ولی امروز یکباره خبر مسلمان شدنش اعلام می‌شود.
قهرمانی خاطرنشان کرد: به عنوان یک مبلغ بین‌المللی، این مساله را تبریک می‌گویم اما در عین حال چند نکته را هم در باره شرایط شخصیتی و سیاسی این تازه مسلمان شده قابل تامل می‌دانم.
وی یادآورشد: اولین مساله اینکه با اوجگیری قتل وعام مردم بیگناه فلسطین، افغانستان و پاکستان و صدور قطعنامه ظالمانه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی و توطئه‌های جهان غرب علیه نظام اسلامی، این نظریه پرداز یهودی و فعال ضدمسلمان در اروپا، خبر اسلام آوردن خود را اعلام کرده است.
قهرمانی گفت: ایشان همان شخصی است که در سال ۱۳۸۴ هنگامی که نخستین بار دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان ایده انتقال رژیم صهیونیستی را به اروپا و آمریکا مطرح کرد با نوشتن مقاله‌ای به عنوان " اشلسویگ هولشتاین را به یهودیان بدهید» با هزار نوع طنز و طعنه سخنان رییس جمهورمان را به سخره گرفت و همراه صهیونیستها درصدد انحراف افکار عمومی جهان از جنایات اشغالگران در فلسطین برآمد.
وی ادامه داد: برودر ۶۱ ساله بیشتر عمرش را به نوشتن مقالات و کتابهای طعنه‌آمیز در باره خطر مسلمانان اروپا اختصاص داده و در لابه‌لای اعلام عمومی مسلمان شدن خود به عناصر صهیونیستی و غربی گفته است که نگران نباشند «من دینم را وداع نکرده‌ام، بلکه به اسلام بازگشته‌ام.» که در جای خود قابل تامل می‌باشد.
این کارشناس امور بین الملل خاطرنشان کرد: این عامل فعال صهیونیسم در آلمان، با تمام توان در غرب به اصطلاح دمکراتیک بر ضد مسلمانان و اسلام بخصوص در نشریاتی همچون اشپیگل و تاکسی اشپیگل و… قلم زده است.
قهرمانی گفت: مسائلی که برودر در نوشته‌های جدلی، طعنه‌زن و طنزآمیز خود مطرح می‌کند بیشتر شامل اسرائیل و مناقشه اسرائیل و فلسطین و… است که در راستای منافع صهیونیستها و جهان غرب بوده است. / ص