عبور مقتدرانه ایران ‌از تحریم‌های نفتی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حسین سلامی پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ نیروهای مسلح استان قم که در اعتراض به توهین‌های به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت گرفت با گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وقایع الهی دارای حرکتی پویا و زنده بوده و در طول تاریخ رشد می‌کنند.

وی عاشورا را اوج حوادثالهی برای بشریت دانست و افزود: زمان و مکان نمی‌توانند این واقعه الهی را مورد تأثیر قرار دهند زیرا این حادثه مرز زمان را شکافته و موجودیتی مستقل در طول تاریخ می‌یابند و شاهد این مسئله عزاداری‌های باشکوهی است که هر ساله دقیق‌تر و زنده‌تر از قبل برگزار می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران دفاع مقدس را بخشی از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: جوهره عاشورا در متن و سرشت دفاع مقدس وجود دارد به همین دلیل جنگ تحمیلی نیز یک موجودیت زنده و پیش رونده را در متن زمان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس سند هویت شخصیت دینی و انقلابی ملت ایران بوده و نشان دهنده مشخصه‌های حقیقی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

تبعیت از امام و رهبری بارزترین عنصر وجودی دفاع مقدس است

سلامی با بیان اینکه تبعیت از امر امام و رهبری و جاری شدن روح ولایت در تمام شئون جامعه از بارزترین عناصر وجودی دفاع مقدس محسوب می‌شوند، ابراز کرد: جنگ‌ها نشان دهنده پایبندی ملت‌ها به ارزش‌های اصیل خود است و قدرت مقاومت و ظرفیت درخشش در تاریخ آن مردم را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: جنگ معیار مطمئنی برای ارزیابی تمام شخصیت و هویت یک ملت محسوب شده و هرگاه رخ دهد تاریخ خاصی را شکل می‌دهد.

وی دفاع مقدس را جنگی متفاوت با سایر نبردها در قرن گذشته دانست و گفت: تمام جهان پس از این جنگ نگاه دیگری به ملت ایران داشتند زیرا جنگی جهانی و نابرابر علیه نظام اسلامی به راه افتاده بود.

سلامی اضافه کرد: مردم ایران در آغاز انقلاب هنوز قدرت دفاعی لازم را نداشتند و از اقتصاد وابسته رنج می‌بردند و آماده حادثه‌ای بزرگ مانند جنگ نبودند در حالی که تمام قدرت‌های مسلط جهانی و منطقه‌ای با یکدیگر متحد شده و علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شدند.

انقلاب ایران پیام‌آور نظام نوین جهانی است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در آن دوران جهان بین دو قدرت بزرگ شرق و غرب تقسیم شده بود، عنوان داشت: این دو قدرت در همه مسائل در نقطه مقابل یکدیگر بودند و جنگ‌های نیابتی به راه می‌انداختند اما احساس کردند که در نقطه مهمی از عالم یعنی ایران، شعله‌های یک انقلاب اسلامی در حال روشن شدن بوده و پیام آور یک نظام نوین جهانی است با یکدیگر هم دست شدند.

وی افزود: نظام دینی ایران سیستم‌های سرمایه داری و کمونیستی را به چالش کشید و منظومه‌ای از تعالیم آسمانی را ارائه داد به همین دلیل قدرت‌های جهانی با یکدیگر متحد شدند تا این نظام را حذف کنند.

سلامی با بیان اینکه تمام نهادهای بین‌المللی نقش خاص خود را در جنگ با ایران بر عهده داشتند، گفت: شوروی وظیفه تجهیز و نوسازی ارتش عراق را بر عهده گرفت به طوری که ارتش این کشور از ۱۲ لشکر در ابتدای جنگ به ۵۰ لشکر در ادامه جنگ رسید و آلمان نیز موظف به تجهیز زرادخانه‌های شیمیایی عراق شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اعراب مرتجع منطقه نیز حمایت‌های مالی عظیمی از عراق کرده و بیش از ۸۰ میلیارد دلار پول در اختیار صدام قرار دادند و در واقع می‌توان گفت از همه ظرفیت‌ها جهانی برای سرکوب ملت ایران استفاده شد.

وی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی جنگ تحمیلی را به ظرفی برای خالی کردن تمام بغض خود علیه اسلام و انقلاب و امام تبدیل کردند اضافه کرد: در دوران جنگ حتی از ورود سیم خاردار به کشور جلوگیری می‌کردند و این در حالی بود که عراق تمام تجهیزات را در اختیار داشت و علیه ایران به کار می‌برد.

اتصال معنوی ملت با روح ولایت در قامت بلند امام خمینی تجلی داشت

سلامی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی تمام دروازه‌های جهانی به روی ایران بسته شده بود و روزانه تنها ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به فرسودگی قدرت دفاعی ایران در آغاز جنگ گفت: آثار وابستگی‌های رژیم گذشته در جنگ مشاهده می‌شد و همه معیارهای ظاهری به نفع دشمن بود اما تنها شاخصه‌ای که موازنه قدرت را در این نابرابری قدرت دگرگون ساخت، اتصال معنوی ملت ایران با روح ولایت بود که در قامت بلند امام خمینی(ره) تجلی داشت.

وی ادامه داد: مردم ایران برای حضور در جبهه‌ها هجوم می‌آوردند به طوری که گاهی اوقات سازماندهی آنها با مشکل مواجه می‌شد و در حالی که از زمین و آسمان بر سر آنها گلوله می‌بارید ظرف مدت یک سال و نیم تمام شهرهای اشغال شده را آزاد کردند و اراده امام را بر تمام قدرت‌ها غلبه دادند که این شکوه تاریخی جز در جغرافیای اسلام متکی بر آموزه‌های وحی امکان پذیر نبود.

سلامی با بیان اینکه پایه‌های تمدن نوین اسلامی در دوران جنگ تحمیلی ساخته شد، گفت: قوای اسلام در برخی عملیات‌ها در داخل عراق به مبارزه ادامه دادند در حالی که ارتش بعثاز تمام تجهیزات بهره می‌برد تا از یک شکست تاریخی و استراتژیک جلوگیری کند و خورشید اسلام نتواند تلألو جاودانه خود را نشان دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران مقاومت مردم ایران در دوران جنگ را ضمانتی برای تثبیت انقلاب دانست و افزود: عملیات خیبر یک شگفتی عظیم است که به نام اسلام در تاریخ تمام جنگ‌ها به ثبت رسید و این مسئله گوشه‌ای از دلاوری‌های رزمندگان اسلام بود.

غرب به دنبال منزوی کردن ایران در صحنه بین‌الملل است

وی عملیات‌های صورت گرفته در زمان جنگ را بازسازی واقعه عاشورا در جنگی جدید و گرفتن انتقام از همه مستکبران دانست و تصریح کرد: جنگ نظامی پس از هشت سال به پایان رسید اما دشمنان می‌دانستند که اگر ایران موفق به ارائه یک الگوی قابل تکرار به سایر ملت‌های مسلمان شود فضای تنفس آنها بسیار تنگ خواهد شد به همین دلیل وارد عرصه‌های دیگر نبرد با جمهوری اسلامی شدند و تحریم‌های اقتصادی را با دامنه و شدت بیشتری ادامه دادند تا ملت ایران در سطح بین‌المللی منزوی شود.

سلامی با اشاره به تلاش غرب برای حذف نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون گفت: ملت ایران پس از جنگ به رهبری یکی از بزرگ‌ترین رهبران الهام بخش عالم و کسی که توانست اندیشه‌های امام راحل را در زمینه‌های مختلف با درخششی فوق‌العاده انجام دهد، راه خود را ادامه داد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نقش ممتاز و بی‌نظیر مقام معظم رهبری در مدیریت و هدایت جنگ جدید استکبار علیه ایران ابراز کرد: نگاهی به جبهه جدید جنگ علیه ایران نشان می‌دهد که باز هم تمام قدرت‌ها در مقابل ما قرار دارند اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد زیرا جمهوری اسلامی امروز متکی به صادرات نفت نبوده و در مقابل تحریم نفتی، آرام و مطمئن مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی گفت: جمهوری اسلامی امروز کیلومترها فراتر از مرزهای جغرافیایی دارای قدرت دفاعی است ضمن اینکه اروپا در حال حاضر از فقر اقتصادی رنج برده و تمام مشخصه‌های اقتصادی که در گذشته توصیف کننده ایران از سوی آنها بود امروز در مورد خودشان به کار می‌رود و آمریکا نیز بزرگ‌ترین دولت بدهکار در جهان است در حالی که اقتصاد، علم، هنر، صنعت و ورزش ایران مرزهای جدیدی را در می‌نوردند.

سلامی خاطرنشان کرد: امروز اسلام در جهان نفوذ زیادی دارد و توهین دشمنان به ساحت پیامبر اعظم(ص) به دلیل ضعف آنهاست اما آنها باید بدانند که ملت ایران در سایه عنایات الهی و توسل به اهل بیت(ع) استوار و پابرجا خواهند ماند.