به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی امشب در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: غربی‌ها امروز در تمامی زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که خود را پرچمدار دنیا می‌دانند با بن‌بست مواجه شده‌اند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: وضعیت اقتصادی دنیای سرمایه‌داری در حال حاضر به هیچ‌وجه مطلوب نیست و تظاهرات و اعتصابات اخیر نمایانگر یک نابسامانی عظیم در عرصه اقتصاد غرب است.

ولایتی گفت: تورم و بیکاری روز به روز در کشورهای سرمایه‌داری به اوج خود می‌رسد و این امر نشان‌دهنده این است که نه سیستم سوسیالیستی در غرب کارآمد است و نه سرمایه‌داری توانسته است نیازهای روزافزون مردم خود را تأمین کند.

وی ادامه داد: ‌ کشوری مانند آمریکا که ادعا دارد پرچمدار سرمایه‌داری در دنیا است در حال حاضر مقروض‌ترین کشور دنیا است و براساس آمار موجود نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا بیمه نیستند و این مسئله نمایانگر آن است که حتی سیاست‌های اوباما نیز کارساز نبوده است.

ولایتی عنوان کرد: ‌ در جنبش وال‌استریت شاهد آن بودیم که یک اکثریت ۹۹ درصدی علیه یک اقلیت یک درصدی شورش کردند و از اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا اعلام نارضایتی کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی غرب نیز بیان کرد: ‌ امروز شاهد این مسئله هستیم که آمار انواع فساد در غرب روبه افزایش است و بنیان خانواده نیز هر روز متزلزل‌تر می‌شود.

ولایتی ادامه داد: فروید روانشناس غربی زمانی اذعان کرده بود که تمام نابسامانی‌های غرب ناشی از عقده‌های جنسی است و انسان‌ها باید در این امور آزاد گذاشته شوند و در حال حاضر شاهد آن هستیم که تمدن غرب میراث‌دار وصیت فروید شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیاسی غرب نیز بیان کرد: ‌ بسیاری از کشورهای سرمایه‌داری مدعی این هستند که به شعارهای انقلاب فرانسه مانند آزادی و برابری پایبند هستند اما امروز شاهد آن هستیم که هیچکدام از این شعارها عملی نمی‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: آیا امروز واقعاً براساس آرمان‌های انقلاب فرانسه حقوق تمامی کشورها یکسان است. مشخص است که اینگونه نیست و غربی‌ها به ویژه در زمینه آزادی بیان از نوعی سیاست یک بام و دو هوا پیروی می‌کنند.

ولایتی با اشاره به اهانت اخیر نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام اضافه کرد: اگر فردی علیه مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان جهان موضع‌گیری کند این مسئله دقیقاً آزادی بیان است اما اگر همین جمعیت بخواهند نسبت به مواضع غربی‌ها رویکردی اتخاذ کنند با آزادی بیان مغایرت دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ‌ هیچ کشوری در حال حاضر در دنیا مانند ایران مستقل نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران دقیقاً بر طبق مصلحت‌ها و موازین خود عمل می‌کند در حالی که در سایر کشورهای دنیا که زمانی تحت تأثیر القائات غربی‌ها سیستم‌های سیاسی آنها را پیاده می‌کردند به پیشرفت منجر نشده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با هر معیاری که سنجیده شود به مراتب پیشرفته‌تر از ایران زمان پهلوی است. برای مثال در آن دوره و براساس آمار از هر هزار کودک ۱۳۰ کودک از دنیا می‌رفتند در حالی که این آمار امروز به مرز ۱۲ نفر رسیده و این تنها بخشی از پیشرفت‌های ایران اسلامی است.

وی در ادامه منش سیاسی امام خمینی(ره) اظهار داشت: به قول یکی از تحلیلگران غربی حضرت امام به نحوی با قضایای جهانی برخورد می‌کردند که گویا اصلاً اروپا و یا آمریکایی وجود ندارد و همه چیز به اسلام خلاصه می‌شود.

ولایتی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در مصر یادآور شد: محمد مرسی هنوز در ابتدای راه است و شرایط موجود در مصر و منطقه به گونهای است که باید با میراث دوران حسنی مبارک با تدبیر برخورد شود و با شناختی که از مرسی دارم او در این زمینه موفق خواهد بود.