جزئیات شکایت مرتضوی از برخی نمایندگان

به گزارش افکارنیوز، محمد اصلانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آقای مرتضوی از دو نماینده فعلی و یک نماینده سابق مجلس به علت افترا، توهین و نشر اکاذیب علیه وی شکایت کرده است.

وی همچنین گفت که سعید مرتضوی از چند روزنامه و سایت خبری به دلیل طرح مطالب غیر واقعی در خصوص وی شکایت کرده است.

اصلانی در عین حال از ذکر اسامی نمایندگان و رسانه‌هایی که مرتضوی از آنها شکایت کرده، خودداری کرد اما برخی رسانه‌ها از احمد توکلی به عنوان یکی از این نمایندگان نام بردند.

اردیبهشت ماه امسال توکلی شکایتی را درباره انتصاب مرتضوی در پست ریاست صندوق تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری مطرح کرد و پس از آن نیز بحثاستیضاح وزیر کار مطرح شد.

رئیس صندوق تأمین اجتماعی در واکنش به این موضوع قول داد تا از مسئولیت جدیدش استعفا دهد و در پی این وعده، طرح استیضاح شیخ‌الاسلامی منتفی شد اما با استعفای مرتضوی موافقت نشد.



* علت عدم شکایت جدید نمایندگان از ابقای مرتضوی

وکیل مرتضوی درباره آخرین وضعیت حضور موکلش در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: آقای مرتضوی بعد از بررسی مصوبه دولت برای تبدیل صندوق به «سازمان تأمین اجتماعی» در مجلس به ریاست این سازمان منصوب شد.

اصلانی در پایان تصریح کرد: بعد از اصلاح اساسنامه تأمین اجتماعی کمیته‌ تطبیق در مجلس آن را بررسی کرد و قانونی دانست و بعد از آن آقای مرتضوی حکم مدیر عاملی سازمان را گرفت.

در پی شکایت توکلی از رئیس صندوق تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، هیئت عمومی این دیوان حکم انتصاب مرتضوی را ابطال کرد.

مدتی بعد هیئت دولت با تغییر اساسنامه، صندوق تأمین اجتماعی را به سازمان تبدیل کرد و با این اقدام، مرتضوی در مقام مدیر عامل سازمان در تأمین اجتماعی باقی ماند.

رئیس دیوان عدالت اداری هم خطاب به نمایندگانی که به انتصاب مرتضوی اعتراض داشتند، اعلام کرد چنانچه به تغییر اساسنامه و ادامه فعالیت مرتضوی در تأمین اجتماعی معترضند، شکایت جدیدی را مطرح کنند؛ زیرا موضوع جداگانهای مطرح شده است.