به گزارشافکارنیوز، محمد مهدی نبی زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه پس از اجلاس عدم تهد فعایت های مضاعفی در رابطه با روابط با هند داشتیم گفت: در همین راستا نیز هفته گذشته مذاکرات خوبی با حضور معاون وزیر نفت در هند در زمینه روابط نفت و گاز داشته ایم.

وی با اشاره به این که در این مذاکرات میزان خرید، حمل و نقل، سرمایه گذاری در منابع گازی در جنوب مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا نیز در جهت گسترش روابط تدابیر خوبی اندیشیده شد.

نبی زاده همچنین با بیان اینکه در هفته آینده اجلاس بین المللی انرژی های تجدید پذیر(نو) در هند برگزار می شود، بیان کرد: این اجلاس ۱۸ و ۱۹ مهر ماه دردهلی برگزار خواهد شد و هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وزیر نیرو در این اجلاس شرکت خواهند کرد و این سفر در پاسخ به سفر فاروغ عبدالله وزیر انرژی های تجدیدپذیر هند که اسفند ماه در تهران بود، انجام می شود.

سفیر جمهور اسلامی ایران در هند تصریح کرد: در این سفر علاوه بر حضور در اجلاس وزیر نیرو ملاقات های با وزیر برق و آب هندوستان خواهد داشت که در رابطه با انتقال نیرو و همچنین پروژهای مشترک آبی مذاکره خواهند کرد.

وی همچنین درباره ملاقات های سیاسی طرفین نیز گفت: در اواخر مهر ماه در سطح معاونین وزرای خارجه دیدارهایی خواهد بود . البته سمینار بین المللی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اوایل مهرماه در هند برگزار می شود که در سطح معاونین وزرای خارجه است و هنوز در مورد سطح حضور نتیجه معلوم نیست.