به گزارش افکار نیوز به نقل از آفتاب سیدفاضل موسوی درخصوص عدم اجرای قانون در کشور، گفت: این باعثتاسف است که در کشوری که بنیانگذاری جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب همواره بر جایگاه مجلس تاکید کرده‌اند قانون پاس داشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب بزرگانی خدمت امام(ره) رسیدند و از ایشان خواستند تا پست ریاست جمهوری را بپذیرد اما ایشان فرمود شما ریاست جمهوری مرا رها کنید اگر می‌خواهید کشور قدرتمندی داشته باشید، به‌دنبال مجلس قوی باشید.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: مجلس جایگاهش با دیگر دستگاه‌ها و قوا قابل مقایسه نیست.

موسوی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس نرم افزار کشور است، گفت: آنچه دیدگاه امام(ره) نسبت به مجلس بود در قانون اساسی گنجانده شده است. متاسفانه برخی افراد شیوه مقابله و مقایسه با مجلس را پیش گرفته‌اند و این حرکت به سمت بیراهه‌ای است که نظام هزینه آن را می‌پرردازد.

نماینده خدابنده یادآور شد: اشکال کار این است که کسی کار خود را انجام نمی‌دهد؛ اگر هر کس در کشور در پست‌و مقامی که هست به وظایف خود عمل کند جامعه به این سمت نمی‌رود که در همه سطوح شاهد قانون‌گریزی باشیم.

وی گفت: تا چه زمانی قرار است قانون‌گریزی را ادامه دهیم؟ تا کی قرار است قانونی که باید از سوی دولت ابلاغ شود، رئیس مجلس ابلاغ کند؟

موسوی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم در شرایطی هستیم که دنیا در مقابل

ماست، چرا در داخل کارهایی می‌کنیم که موجب جنجال می‌شود و التهاب به‌وجود می‌آورد. امام‌(ره) و بسیاری از علما درباره مقررات راهنمایی‌و رانندگی هم گفته‌اند تخلف از آن درست نیست حال چگونه است که به‌جایی رسیده‌ایم که از قوانین کلان کشور تخلف می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مثال دولت مثال بچه شلوغی نباید باشد که مدام به او گفته شود چه کند، چه نکند؟

وی ادامه داد: تا کی مردم باید هزینه اختلاف سلیقه مسئولان را بدهند؟ شان هر کس در قانون مشخص شده است و کسی نمی‌تواند برای خود شانی بالاتر از قانون داشته باشد.

موسوی گفت: مجلس سوگند خورده مدافع ملت و حقوق آنان باشد اگر روند قانونشکنی و قانونگریزی ادامه یابد مجلس دیگر تاب نمیآورد و بهخاطر سوگندی که یاد کرده عمل خواهد کرد. رعایت ملاحظات هم از نظر مجلس حد و مرزی دارد. اگر مجلس به سوگند خود عمل نکند تخطی کرده است.