به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند و قرار است در این جلسات به بررسی لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و نیز بررسی طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیریت عامل بپردازند.

نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی صبح روز دوشنبه نیز از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بازدید می‌کنند.

روز سه‌شنبه صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به سوال ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در این کمیسیون حضور می‌یابد.

بررسی سوالات مهدی سنایی نماینده نهاوند، احمد بخشایش نماینده اردستان، دو مورد پرسش سید‌حسین دهدشتی نماینده آبادان، عباس رجایی نماینده اراک، عوض حیدر‌پور نماینده شهررضا و علی ایرانپور نماینده مبارکه از عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه عصر روز سه‌شنبه کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

طرح مدیریت خدمات کشوری نیز به مدت یک ساعت عصر روز سه‌شنبه در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود.

کارگروه اشتغال، کارآفرینی و روابط کار کمیسیون مذکور نیز عصر فردا طرح یک فوریتی ساماندهی نحوه استخدام در ادارات و نهادها و مراکز دولتی و وابسته به دولت و مراکز نیمه دولتی را بررسی می‌کند.

کارگروه رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی نیز لایحه اعاده شده حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست از شورای نگهبان را فردا مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس نیز صبح روز سه‌شنبه در جلسه‌ای طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کنند.

کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی نیز عصر فردا طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی را مورد رسیدگی قرار میدهد.