ولایتی: ازنامه مرسی به رهبرانقلاب بی‌اطلاعم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، علی اکبرولایتی مشاور ویژه مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم سخنرانی خود در جمع مدیران حوزه هنری در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات اخیر در سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار آرامش و صلح در بین کشورهای مسلمان منطقه بوده و از آنچه که بین ترکیه و سوریه اتفاق افتاده است متاسف است.

وی در ادامه افزود: تلاش های بسیاری صورت گرفته از جمله سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به ترکیه که آرامش بین این دو کشور برقرار و سوء تفاهمات برطرف شود.

ولایتی اظهار داشت: ما می دانیم که از طرف دول غربی به خصوص آمریکا تحریکاتی صورت می گیرد و آنها به دنبال این هستند که از هر مستمسکی برای مداخله در امور داخلی منطقه ما استفاده کنند، اگر این تنش ها بین کشورهای منطقه ادامه پیدا کند به ضرر ترکیه و سوریه و به ضرر کل کشورهای منطقه خواهد بود و اتحاد و برادری که باید بین کشورهای اسلامی باشد دچار خدشه می شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که با اشاره اخبار منتشر شده از وی پرسید آیا رئیس جمهور مصر نامه ای به رهبر انقلاب نوشته اند و همچنین نماینده آقای مرسی با شخص شما دیداری داشته است، گفت: من اصلا نه از نامه و نه از پیام آقای مرسی خبری ندارم.

به گزارش مهر، روزنامه السفیر لبنان چندی پیش با اشاره به دیدار فرستاده مرسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آورده بود در این دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر نامه ای از مرسی را به رهبر ایران تحویل داد.

براساس گزارش این روزنامه، نامه مرسی به چند محور از جمله اوضاع سوریه و روابط دوجانبه تهران و قاهره مرتبط بوده است. مرسی در این نامه که به گفته خود «برای جبران عدم دیدار با رهبر انقلاب در سفر کوتاه خود به تهران نگاشته است»، به محورهای دیگری از جمله روابط جدید ایران و مصر پس از انقلاب، حمایت ایران از انقلاب مصر و هم چنین موضوع سوریه اشاره کره است.

به نوشته این روزنامه مرسی در این نامه همچنین از رهبر انقلاب به خاطر اینکه نتوانسته با ایشان دیدار کند، عذرخواهی کرده است. رئیس جمهور مصر همچنین در این نامه یکی از دلایل کوتاه بودن سفر خود به تهران و عدم امکان دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات ایران را «مشکلات داخلی و حساسیت برخی جریانات تندرو و باقیمانده‌های حکومت مبارک در حاکمیت جدید مصر» عنوان و تاکید کرده است «احیای روابط دو کشور در شرایط کنونی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با دقت و طمانینه لازم صورت پذیرد.»
این روزنامه نوشته بود: مرسی در این نامه حساسیت ویژه آمریکا و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس را عامل دیگری بر سر راه احیای روابط ایران و مصر عنوان کرده است. به گفته وی این رابطه به توجه دو طرف در برقراری آرام و بدون عجله نیاز دارد. وی همچنین مشکلات جسمی و بیماری خود را عامل دیگر کوتاه شدن سفر خود به تهران عنوان کرده است.